Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
..tak for dit svar.

Jo det lyder som om at vi har en del til fælles.
Den intolerancetest du fik lavet, fik lavet den på sygehuset? Jeg skal i næste uge have taget nogle blodprøver - jeg kunne se at lægen krydsede IgA - malabsorption osv. af på skemaet - mon det så også er fødevareintolerance det handler om? Jeg går også og venter på at komme til at tale med en diætist via sygehuset; jeg vil da rigtigt gerne finde ud om der er noget man selv kan gøre ved at undgå bestemte fødevarer.

Jeg har været sygemeldt siden november 2006 (og er virkelig sløj selvom min Anti-Tpo er lav!), og er snart dybt forvirret over hvad der egentlig er årsagen til mine lidelser - svært når man fejler så mange ting der kan forvirre billedet... Jeg tror også at det forvirrer lægerne! Hvad er dine symptomer iøvrigt?
Tak for dit svar - det opmuntrer at man ikke er helt alene...

Mange hilsner Gitte
Hej Gitte,

Se mit svar til Nora om ALCAT testen.

Mit råd til dig er at tage imod alle de tests, som du får via det offentlige sygehussystem. Når du ikke kan komme længere der, så kan du forsøge alternative tests som f.eks. ALCAT. Testen er dyr, men den hjalp mig og min familie.

Kender du til endomitrioseforeningen i Danmark? http://www.endo.dk/. Der kan du også finde råd og vejledning om kost og kosttilskud, der hjælper på endomitriose. Foreningen ligger i nærheden af hvor du bor og har vist også møder i området.

Det er også lidt grænseoverskridende for mig at tale i telefon sammen, men jeg synes, at det er vigtigt at holde sammen og støtte hinanden. Bare det at vide, at man ikke er alene om det

Jeg har lavet en A4 side oversigt over mine symptomer, som jeg kan sende til dig pr. mail, hvis du har lyst til at give din mail-adresse via PM private message. Vi kan evt. maile sammen, før vi evt. forsøger at ringe sammen. :idea:

Det kan være svært at holde humøret oppe med en så lang sygemelding, og jeg ønsker dig alt godt og held og lykke med behandling, kost, kosttilskud m.m.