Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Glukosamin, MSM og negle
Threaded View
-
10-09-10, 09:40 #8
Sv: Glukosamin, MSM og negle
Sorry, sorry, sorry, hvordan kunne jeg overse dit spørgsmål, Ruth?

Ikke helt det samme, men delvis....
Glukosamin er et aminosukker, der består af en aminosyre og sukker (glukose). Glukosaminsulfat er blot glukosamin en forbindelse med svovl (sulfat). Glukosaminsulfat indgår som byggesten i større sukkermolekyler som f.eks. hyaluronan, kondroitinsulfat og keratansulfat, som alle er vigtige sukkermolekyler i ledbrusk.
Glukosamin dannes normalt i kroppens celler herunder også bruskceller ud fra aminosyren Glutamine og sukker (glukose). Syntesen med svovl i cellerne danner glukosaminsulfat. (Kilde...).
Selv om man spiser mange Glutamin-rige fødevarer (plante-og animalske proteiner såsom oksekød, svinekød og fjerkræ, mælk, yoghurt, ricotta ost, hytteost, rå spinat, rå persille, og kål. Glutamine findes i mange fødevarer med højt proteinindhold, såsom fisk, kød, bønner, og mælkeprodukter. Små mængder frit L-glutamin er fundet i grøntsagssaft og fermenterede fødevarer, såsom miso og yoghurt) og ellers danner kroppen selv en hel del af glukose af den mad vi spiser, selv når vi ikke spiser sukker - er der altså brug for en hel række enzymer før alle "ingredienserne" bliver til "mad-til-kroppens-brusk" m.m. Det er her hvor den aldersmæssig enzym-svækkelse indtræder over tid, jo ældre vi bliver, jo færre enzymer til rådighed og dermed forfald af kroppens brusk. Det er grunden til, at jo ældre man bliver jo mindre kan man "spise sig til" sunde led (betinget af brusk "nok") og det vil altid være en gevinst for alle over 30 år, langsomt stigende i mængden over årene, at tilføre kroppen den "færdigkogte" glukosamin eller chondroitinsulfat i tabletform, eller som pulver drysset over maden.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Negle og neglediagnose
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 0Siste melding: 01-12-09, 16:08 -
Hud, hår, negle og slimhinder
Av ninus i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 5Siste melding: 27-10-07, 20:23

Svar med sitat

Bokmerker