Viser søkeresultater 11 til 20 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
-
08-09-10, 16:57 #11
Sv: Så fik mor Erfa'en
Ja, hun må selv gøre det ... men kan jo ikke overskue det, og hun har ikke fået hjælp af lægerne, eftersom de jo ikke tror på, at man kan have problemer med t4-medicin ... Ja, du kender det jo. Det kan ikke måles, ergo eksisterer det ikke
Men du har nok ret i, at hun skal have mindre thyroid lige nu. Jeg håber, hun snart får ny t4-medicin, for hun kan ikke supplere med Euthyrox - hun bliver simpelthen syg i maven af det. Om hun skal have det ene eller det andet eller en blanding (jeg håber det sidste fordi det er mest realistisk, hvis hun altså kan tåle den ny t4-medicin) må hun prøve sig frem med, tror jeg.
Men så længe, sygehuset ikke engang kan holde styr på de tilladelser, de selv har søgt og breve, de selv har kopieret, så ...
-
08-09-10, 18:01 #12
Eldre mennesker har jo et lavere stoffskifte- leser jeg.
Man har ikke hverken kjønnsklassifisert eller aldersklassifisert referansegrenser for stoffskiftehormoner - som jeg kan lese.
Det burde man nok se nærmere på ette min mening.
Man har likevel opplyst at eldre har lavere stoffskifte - leser jeg.
Det menes kanskje et lavere antall stoffskiftehormoner i blodet - antar jeg.
Hvis det er det de mener, er det sansynlig at også dosen bør være lavere.
Men til å begynne med mener jeg alle som har langvarig erfaring med lavt stoffskifte bør ha en litt for høy dose en tid.
Det er ikke vanskelig å oppdage at dosen er for høy.......
Og det er mye verre at den fortsetter med å være for lav !
Men jeg tror du vet det Nielsigne - håper det går bedre snart.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-09-10, 19:26 #13
Jeg vet ikke, men Balderklinikken bruker jo denne tabellen for å oversette levaxindose til armour pluss levaxin... For noen fungerer dette absolutt ikke; det blir for lav dose, for andre fungerer ikke levaxinen i kombinasjonen, og for noen fungerer det fint....
Men det er nå et utgangspunkt til å fundere.. også ut i fra som Finn sier at din mor kanskje trenger en mindre dose? Nå ser jeg at din mor har brukt 200 mcg fra før, og så høyt går ikke tabellen da..
T4 50 mcg ~ T4 12,5 mcg + Armour 30 mg (30+0; 15+15)
Total: T4 31,5 + T3 4,5 ratio 7,0
---
T4 75 mcg ~ T4 25 mcg + Armour 45 mg (30+15)
Total: T4 53,5 + T3 6,75 ratio 7,9
---
T4 100 mcg ~ T4 25 mcg + Armour 60 mg (30+30)
Total: T4 63 + T3 9 ratio 7,0
---
T4 125 mcg ~ T4 50 mcg + Armour 60 mg (30+30)
Total: T4 88 + T3 9 ratio 9,8
---
T4 125 mcg ~ T4 25 mcg + Armour 90 mg (60+30)
Total: T4 82 + T3 13,5 ratio 6,0
---
T4 150 mcg ~ T4 50 mcg + Armour 90 mg (60+30)
Total: T4 107 + T3 13,5 ratio 7,9
Ta det bare som en tanke..
-
08-09-10, 19:41 #14
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-09-10, 20:39 #15
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-09-10, 21:03 #16
Tak - hvor er I søde allesammen

Jeg er sikker på, det er alle tiders forslag.
Lige nu er jeg bekymret for, hvordan min mor kan tilsætte t4, når hun kun har Euthyrox til sin rådighed, for det kan hun ikke tåle.
Lige nu hænger det hele på udleveringstilladelse, som er blevet væk - og så en læge, der er på ferie. Æv.
Nå, men i morgen spiser mor i hvert fald sin Erfa-tablet i kvarte. Det giver da lidt mindre pres ad gangen. Og maven er fornøjet - hun siger, den er så rolig, at det føles som om, hun har fået en ny!
Nielsigne
-
08-09-10, 21:29 #17
Hærligt!
-
08-09-10, 23:44 #18
Hei Nielsigne!
Jeg er muligens på bærtur her... Men dette du nevner med astmamedisin får meg til å tenke på en bekjent som ble alvorlig, men uforklarlig syk. Etter lang tid fant legene ut at hun hadde for høyt kortisolnivå. Han hadde i lengre tid gått på høy dose astmamedisin med kortison, og i ettertid mente hun at det kunne være grunnen til dette forhøde kortisolnivået. Så snart hun fikk senket kortisolnivået, kviknet hun til, stoffskiftet fungerte igjen og damen var så god som ny. Er kortisolnivået til moren din sjekket?
Krysser fingrene for moren din og at Erfa'n hjelper! Håper sykehuset får ryddet opp i alt rotet de har stelt i stand!
-
09-09-10, 06:50 #19
Neida, du er nok ikke på bærtur..
Ift. mine erfaringer, er det mulig at atmamedisin som inhaleres får systemisk effekt, men jeg lurer på om man da må opp i ganske store doser? Jeg har hvertfall sett mye bivirkninger ved bruk av forstøverapparat... Men alt er relativt, og jeg kan ta feil
-
09-09-10, 07:14 #20
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40

Svar med sitat

Bokmerker