Tak for svar

Jeg er også bange for, det er sådan, det hænger sammen.

Hun har i lang tid haft en meget fin lungefunktion ... uvist af hvilken grund. Men i hvert fald har hun lavet den ene flotte lungefunktionsprøve efter den anden. Med Euthyrox faldt hun noget. (Muligvis pga irritation i luftvejene - det får jeg i hvert fald af Euthyrox) Men generelt har hun vist sig at have en lungefunktion, der er 'pæn' - ikke bare for en astmapatient.

Men til gengæld har hun været ramt af mange lungebetændelser og talrige infektioner i det hele taget igennem de sidste 35 år. (Værst i de første 5 år af denne årrække, indtil det omsider blev opdaget, at hun har intolerans over for diverse fødevarer og heller ikke tåler lak, maling etc. Også som barn var hun hårdt ramt - og det var endda grunden til, at hun kun kom til at gå 7 år i skole, for hun kunne ikke cykle så langt uden at blive syg.

Så det er rigtigt, hun er slidt. Tankevækkende, at hun har det så meget bedre alligevel, men det er jo maven, der går fremad, og dermed kommer der også ro på psykisk.

Jeg er ikke sikker på, at thyroid er noget for hende, i og med, at hun ikke har overskud til at sætte sig ind i tingene selv. Hun siger selv, hun ikke tror, det kommer til at du i længden og venter stadig på at få t4-medicin fremstillet på et apotek i Skanderborg. Det kunne måske godt kombineres med thyroid, eftersom hun jo ikke er i stand til at danne særlig meget t3, for nu at sige det mildt. (Lio tåler hun ikke.)

Men sygehuset roder med tingene, forkerte tider og telefonnumre og nu også med min mors recept og en kopi af den udleveringstilladelse, hun har fået tilsendt ... originalen er væk.

Nå, men som hun havde det kunne hun i hvert fald næsten ikke være til. Nu må vi se. Hvad kan man egentlig akut gøre for at støtte binyrerne?

Nielsigne