Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Metallisk smak
Hybrid View
-
08-09-10, 13:31 #1
Sv: Metallisk smak
Fordi jeg ligger på grenselandet i følge legen..
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
08-09-10, 16:37 #2
Har du lyst til å oppgi blodprøvene dine da ?
Har disse endret seg noe etter at du startet med Levxin ?
Spiser du andre preparater ?
Jern, calsium feks ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-09-10, 18:27 #3
Har også lest at metallisk smak i munnen har med hormonforandringer i kroppen å gjøre. Jeg hadde det litt når jeg var gravid, ser du skriver du ikke er det. Har du spiste pinjekjerner da? Vet mange kan få en veldig ekkel metallsmak i munnen av det.
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
06-10-10, 20:06 #4
Jeg har vært legeløs en stund og har endelig fått meg lege her på Jessheim.. Venter på å få time.. Hva er det jeg skal spørre om når de skal ta blodprøve?
Tar ikke noen andre preperater.. Har aldri gjort det eller vært noe særlig sjuk heller.. Nå "lekker jeg" noe gult og grønt fra puppen fra et hull og noe hvitt fra et annet hull på samme pupp..For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
07-10-10, 08:00 #5
Jeg kom over denne - her står det at kaliumubalanse kan gi metallisk smak i munnen. Kan kanskje være verdt å sjekke?
http://www.vitamindoktor.com/cm72/Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-10-10, 09:22 #6
Hmm... dette med metallisk smak kan ikke skyldes infeksjon (sopp eller bakterier) i tannkjøttet/munnhulen osv. eller i bihuler? Jeg leste også en plass om at metallisk smak i munnen kan skyldes hormonell ubalanse.. Du skulle kanskje sjekket østrogen, progesteron? Og det kunne også skyldes mangel på b vitaminer og sink. Samtidig syns jeg du skulle komme deg til legen umiddelbart med tanke på hva som skjer med brystet ditt.. Det høres jo ut som du kan ha betennelse i melkekjertler? Viktig å ta det på alvor
slik at det ikke blir værre og at du får behandling og at se til det ikke er noe mer alvorlig.
Dette var nå et forsøk på å hjelpe ift. egen kunnskap og det jeg kunne finne på nett i farten...
Håper du finner ut av det og kommer deg til lege.
-
07-10-10, 09:53 #7
Har sett mange teorier på hva som er årsaken til metallsmak i munnen.
Jeg festa meg lenge ved den som sier at det er jernet i blodet man smaker.
På teorien bygget man videre, som at man var overdosert på jern når smaken kom. Flere andre tillegg kom etterhvert. Teorier har en tendens til å utvikle seg - også med tillegg som ikke kan bevises.
Det er nok mange årsaker, bla. at det ikke er sikkert at det er metall man smaker - bare at det ligner.
Feks strøm ?
Prøvd å "smake" på et batteri ?
En liten strøm kan oppstå i munnen av den årsak at man har metall i tennene og jern i blodet. Disse har forskjellig naturlig spenning og trenger bare en elektrolytt for å danne et batteri, noe spyttet kan fungere som hvis det inneholder salt.
Strønveien går da rett gjennom smaksløkene.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-10-10, 12:17 #8
Ikke vet jeg hva denne metallsmaken kan være, men fant denne som sier at høy dose med Levaxin kan gi metallsmak i munnen. Selv mener jeg at du overhode ikke har noen høy dose, men kanskje reagerer du på Levaxin? Du kunne med bakgrunn i dette bedt om å få prøve Erfa?
Lignende tråder
-
endret smak og luktesans
Av Aurora Sophie i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 01-03-08, 21:34

Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker