Blir en stund siden det var liv i denne tråden, på tide at noen lager litt liv her...!

Var hos ørelegen i dag, og fikk bekreftet at jeg har varig nedsatt hørsel... Så neste måned blir det høreapperat...

Legen forklarte meg, at dette kom av at nervecellene i det indre øret, var ødelagte. Men jeg har jo ikke vært spregningsbas, drevet med jakt, eller andre aktiviteter med smell og bump i. Han forklarte at noen har nedsatt hørsel som liten, andre får det når de blir 30, og andre når de blir gammel. Men jeg sa til han, at en person på 60 kan bruke høreapperat, men en fyr i 30-årene ikke skulle trenge slikt. Jeg fikk vite at jeg ikke hører de lave tonene.

Kan dette ha med stoffskifte å gjøre? Har kun et søskenbarn som måtte bruke høreapperat som barn, men ingen andre som har slitt med hørselen.

Jeg får liksom ikke dette til å stemme: jeg, med høreapperat?? og

Hmm... jeg som hørte knappenålen falle før, men nå blir det et stålrør...

Synes dette med stoffskifte blir mer og mer skumlere! Først forsvinner "helsa", så forsvinner orken, så forsvinner lyst på sexen, så blir hørselen dårligere, så blir synet problematisk. Blir litt deppa her jeg. Hva forsvinner nå da?, tenker jeg. Føler at jeg blir mer og mer lik de som er på gamlehjem, ikke ser de godt nok, ikke hører de, de bare sitter der og ser ut i været. *UFF*