Viser søkeresultater 211 til 220 av 415
-
07-09-10, 16:22 #211
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Tror ikke vi på Thyroid vil kunne få så høy fT4 som de på Lev....(og død kjertel)
Endokrinologen sa at den kom til å bli lav....er vel noen som ikke kan fungere med det, derfor blir ren t4 lagt til igjen....for noen må ha det slik.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
07-09-10, 18:44 #212
Omdanning fra t4 til t3, var jo også helt fint hos meg på levaxin.. Likevel var jeg jo så syk som jeg var... Og det viser seg jo, at det ikke BARE var binyrene som gjorde at jeg ble så syk.. Konklusjonen er så langt at levaxin funker bare ikke, med eller uten, slik eller sånn.. Med fare for en liten gjentakelse her altså, men
-
07-09-10, 19:20 #213
Ja, det er jo slett ikke sikkert at det er nødvendig med like mye t4 heller når man tilfører t3. Det tror jeg er noe hver enkelt må finne ut av.
Igjen - personlig behandling for alle oss som ikke er "gjennomsnittspersonen".
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-09-10, 19:44 #214
Jepp, det er akkurat det smgj
-
07-09-10, 20:43 #215
Vel.....
Jeg vil jo minne om at det går ikke an å lage T4 av T3.
Det betyr bare at hvis man er fornøyd (om man kan vite det da) med sitt T4 nivå, skal man ikke røre sin T4-dose fordi om man tar litt T3, ikke om det er fast, ikke om det er i nye og ne.
T4-nivået er minst like viktig som T3-nivået, men man vet ikke helt hvorfor.
Det vet alle som har forsøkt å gå på bare T3 en stund.......
Det er ikke sånn at fordi om man øker sitt T3-nivå kan man klare seg med et lavere T4.
Behandlermiljøet bidrar her til full forvirring, dessverre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-09-10, 21:27 #216
Da forstår jeg hvorfor noen må ta t4 tilskudd til thyroid, fordi man rett og slett trenger det, altså.
Min plan er å utfase hele levaxinen- har 25 igjen som skal få stå der i fire uker til- og deretter forsøke meg frem med thyroid. Og evt legge til levaxin senere om jeg skulle føle at jeg trenger det. Akkurat nå vet jeg ikke hva godt eller vondt levaxinen gjør meg så jeg må få den ut for å se om jeg trenger den. Husker imidlertid at jeg hadde ft4 på 16 da jeg gikk på 125 levaxin, og formen da var absolutt ikke god.
Interessant å høre Finn, at din ft4 varierer selv om dosen er stabil. Skjønner godt at blodprøver blir meningsløst da. Konklusjonen er vel som så mange sier- at man må prøve seg frem og dosere etter formen. At 60 mg thyroid skal tilsvare 100 levaxin, er for øvrig noe tull tror jeg. Leser flere steder på nett om folk som har gått på 100-150 levaxin/syntetisk t4, som må opp i 3-4 grain thyroid.
-
07-09-10, 22:30 #217
Jo, man trenger virksomt T4. Det er viktig.
Så kan man diskutere hvor virksomt T4 har vært når man er nødt til å skifte det ut med Tyroide T4.
Selv om et tilskudd av 50µgLev. til Tyroid-dosen vil slå ut på målinger, er det ikke ensbetydende med at det er virksomt.
Det blir bare kosmetikk og eyecandy for legen mener jeg.
Vel - i mange tilfeller da......
Så er det nok så mange forhold som spiller inn at det blir vanskelig å lage en praktisk tabell mellom syntetisk T4 (som inneholder kun T4) og et Thyroid (som jo er et kompleks av hormoner).
Jeg mener at man skal konsentrere seg om T4, så vil T3 og de andre i mange tilfeller falle pent på plass.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-09-10, 12:54 #218
I dag har jeg vært på ora adren i 1.5 døgn.. Tar 3 tabletter kl 07.00, 2 kl 11, og 1 ca kl 13.. Litt etter når binyrene trenger mest hjelp ift døgnvariasjon av kortisol og vanligvis inntredende slapphet og tretthet.. En skal visstnok ta 6 tbl i døgnet, og trappe opp etterhvert, men den opptrappinga var jeg ikke helt klar for.
Så jeg er oppe i 6 tbl. allerede.
Kjenner jeg har mere overskudd i dag, og hodet føles klarere.
Men det mangler liksom 10 % før jeg er fullstendig årvåken. Ellers er jeg VARM. Pulsen overdriver enda en smule ved aktivitet, men roer seg som vanlig fort, og er veldig fin ved hvile.
Så slik er ståa...
-
08-09-10, 13:03 #219
Lyder da godt med ora adren .. Og det er ren ekstrakt?
Nielsigne
-
08-09-10, 13:13 #220
Det er et rent råstoff - konsentrat fra binyrer hos kveg. Det er kapsler med et pulver inni.
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker