Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
07-09-10, 19:18 #3
Sv: Lettere forvirret. Hva T4, T3, og THS egentlig er, og gjør?
Dæven - nå forsvant alt jeg skrev mitt mens jeg skrev.....
Pånigjen.
Først skal du ikke på noen måte laste deg selv Pejyuu. Jeg gikk veldig ofte til legen, men det var ikke det som hjalp meg iallfall.
TSH=ThyreoideaStimulerendeHormon. Anabolt hormon som stimulerer skjoldkjertlen til å produsere mer gjennom at den vokser i størrelse.
Du som har fjernet kjertlen bør jo ha fått beskjed på at TSH må være liten. Tror de regner med max 0,05 eller noe, og da må man passe på å ta en dose som er høy nok. Jo høyere dose, jo lavere TSH.
Du bør ta noen blodprøver, sånn hver 3 mnd, til du er sikker på at du har funnet den dosen som kan gi deg den ønskede TSH.
Somregel pleier de andre blodprøvene å bli passe da.
Dosen er ofte over 150 og 175 for å greie det.
T4 er jo et for-hormon som kjertlen produser(te).
Stoffskiftehormoner T3 laver kroppen av dette. Det tar 3uker, så den pilla du spiser idag blir ikke stoffskiftehormoner med en gang - og derfor tar det lang tid før en doseøkning har full effekt.
Men dette kommer du inn i ettrerhvert.
Du kan jo søke litt i forumet her ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvorfor har vi lettere for å få candida?
Av Ada i forumet CandidaSvar: 4Siste melding: 16-05-12, 11:40 -
Gråter man lettere??
Av Qa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 08-05-10, 00:30 -
Hva gjør egentlig T4, T3, T2, T1, T0 i kroppen vår?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 31-08-07, 23:07 -
Hva gjør man hos en advokat egentlig?
Av jessica i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 28-08-07, 07:36 -
lettere animert
Av pling i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 23-11-06, 21:43

Svar med sitat
Bokmerker