Hej Peyjuu

Berit's forslag er perfekt til formålet og et fint udgangspunkt til at tage fat i et ukendt land.
Sitat Opprinnelig skrevet av Pejyuu Vis post
Tok turen til legen, og tok noen prøver, og fikk diagnosen høyt stoffskifte. Etter litt medisinering med noe greier jeg ikke lenger husker hva heter... Så ble avgjørelsen om å fjerne skjoldbruskkjertelen min tatt. Den ble fjernet i slutten av november 2006. Jeg tror og den ble fjernet HELT, og ikke bare delvis. For å være ærlig så husker jeg ikke helt. Ble satt på Levaxin, 100microgram.
Medmindre du var (bogstaveligt talt) ved at dø af et løbsk stofskifte, i enhver anden sammenhæng er det kriminelt at fjerne en skjoldbruskkirtel hos en 20-årig, efter kun nogle få måneders behandlingsforsøg! Denne læge burde skydes!

Jeg ville nu alligevel insistere på en Ultralyd undersøgelse af halsen, hvor skjoldbruskkirtel plejede at være. Selv hvis kun ganske få celler er tilbage efter operationen (der er altid lidt tilbage) - kan en så lav dosis som 100 mcg ikke magte at undertrykke TSH så langt ned, at det også undertrykker gendannelsen af noget thyreoidea-vævet. Kan du huske hvad var det laveste TSH-tal du havde før og hvad er det på nu?

Hvis der er gendannet noget af kirtlen igen, kan det være med til at "forstyrre" reguleringsforsøg, såfremt man ikke ved det og kan derfor ikke tage højde for det. Derfor er det vigtigt at fastslå, om der er gendannet noget af thyreoidea-vævet i den mellemliggende tid.

Velkommen i klubben.