Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Mitt problem er at nesten all anstrengelse (og da mener jeg relativt lett anstrengelse) gjør meg svimmel. Det oppleves tydeligvis som stress for binyrene mine. Var også ivrig på å trene før, men det er fem år siden nå. Men jeg har nettopp begynt på yoga (kom akkurat hjem fra 3. time). Det går faktisk ganske bra. Bedre enn jeg fryktet. Det er nybegynnerkurs - rolige greier. Begynner å få dreis på "solhilsenen" nå. Det deiligste er meditasjonsdelen, det merker jeg gjør godt. Holder nesten på å sovne hver gang.

Valgte kurs på bakgrunn av at det bare er en ti minutters gange hjemmefra. Slipper for mye stress. Kjempeflink instruktør gjør at alt virker "lett".

Så har jeg bestilt boka som blant andre Vigdis snakker varmt om, så kan jeg praktisere litt avspenning hjemme (cd medfølger). https://www.stofskifteforum.dk/showt...ghlight=kroese
En plass må en jo begynne da, og dette høres jo ut som en finfin start spør du meg!

Jeg har akkurat kjøpt CD og bok fra Amazon.com av Jon Kabat-Zinn. Har ikke kommet så langt som å prøve det ut enda..