Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
06-09-10, 18:15 #1
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Tusen takk for svar Nielsigne og Berit!

Ja, kanskje det er langt med 3-4km? Det er jo så lite ift. det jeg kunne legge ut på før. Kunne jo gjerne svømme 1000 meter 3 ganger i uka, og gå/jogge 1-2 ganger samme uke.. Og da jogget jeg ca 5 km, eller gikk enda lengre..
Og dette tålte jeg helt fint, til jeg etterhvert merket at jeg ikke klarte å jogge, men å gå, og merket at jeg ble dårlig både under og etter trening..
Og jeg har alltid trent for å slippe unna negativt stress egentlig, og jeg nyter til fulle turene med bikkja.. Tenker mere rasjonellt gjør jeg også; sorterer liksom annerledes. Merker også at jeg blir stresset og sur av bare å bevege meg inne en hel dag.
Dr.Wilson sier jo at man skal trene, men lystbetont lett trening, når man har trette binyrer. Problemet er jo, at han ikke skriver noe om stoffskifteproblemer samtidig..
Jeg går aldri denne turen, hvis jeg merker at jeg slettes ikke orker. Men dere har helt rett, det kan godt hende dette blir for mye.. Sier Dr.Lam noe om trening mon tro??
-
06-09-10, 19:36 #2
Kan ikke erindre at Lam har sagt noe spesielt mht trening og binyretretthet annet enn det vanlige, dvs at litt er bra men at for mye er "farlig". Hva som er passe, er jo helt individuelt. Høres ut som du har vært veldig godt trent fra før og derfor har en solid grunnform, som gjør at du anser en 3-4 km tur for lite. Er for øvrig enig at man blir sur og rastløs av å gå inne en hel dag!

Jeg har imidlertid vært ekstremt passiv i det siste. Fikk skrekken mot for mye turgåing da jeg ble helt gåen i to dager etter å ha gått tur med barna i dobbelvogn for noen uker siden. Så da tenkte jeg at jeg virkelig var ute å kjøre og at jeg ikke tålte noen ting. Men så har det jo vist seg at stoffskiftet var blitt lavt igjen, så noe må jo skyldes det. Jeg er utrolig spent på hvordan det nå vil bli som jeg går på full dose hc og skal opp i erfa dose. I dag har jeg hatt første ganske gode dag på lenge. Fra nå av skal i alle fall jeg være nøye med å følge opp med jevnlige blodprøver for å unngå at jeg daler ned igjen!
Enig i at Dr Wilson kunne ha spandert noen sider på problemstillingen justering av stoffskifte og binyretretthet. Rådene hans er jo for de som er optimalt dosert eller ikke har stoffskifteproblemer. Har nå blitt litt mer moderat i forhold til opplegget hans. Holder meg til hovedreglene- orker ikke maset med alle detaljene- merket jo ikke effekt heller, når det overordnede problem er at stoffskiftet er for lavt.
-
06-09-10, 20:20 #3
Helt enig med at opplegget Wilson har er et mas ja..
Men jeg tar mye c og e vitaminer og mineraler da, så noe tar jeg jo med meg. Og ja, en får økt respekt når en går på en smell hvis en tar seg ut for mye.. Godt å høre at du har hatt en allright dag i dag!!
Var på et kjøpesenter i dag, og ble helt uttafor i hodet... Var fryktelig ekkelt, men etterhvert tok jeg de siste 30mg thyroid for dagen, og da klarnet ting opp..
Det virker nesten som om jeg er mere sårbar ovenfor å gå å fokusere lenge, hadde med dattera mi, og måtte følge med henne hele tiden. Har gått samme turen som vanlig nå, og er ikke sliten eller har brainfog, driver faktisk å rydder litt.. Og ettersom jeg er mere sårbar for å fokusere, heller jeg jo mer og mer mot en doseøkning om noen få uker...
Sitter å drømmer om å starte opp med ridning igjen jeg, hadde virkelig vært rekreasjonog tatt seg en lang ridetur i det fine høstværet.
Ønsker deg en fin kveld Berit! Klem til deg!
-
06-09-10, 20:27 #4
Ja, du må da have været i virkelig god form ! Det er nok sandt, som Berit siger, at så har du vel en god grundform. Men det er vel svært at finde ud af, hvor meget man kan og ikke kan, kan jeg forestille mig.
Men ridning, som du nævner, ja, det kunne virkelig være en god måde at komme ud på - frisk luft, god træning for ryggen og så alligevel afslappende
-
06-09-10, 20:35 #5
Ja, ridning er god trening

Ønsker deg også en fin kveld Nielsigne,og her kommer en klem til deg også
-
06-09-10, 20:38 #6
Tak! Og i lige måde
-
06-09-10, 20:40 #7
Ja, du er tydeligvis i relativt god form, Jeanette
Og lurt av deg å bare gå tur når kroppen føles grei.
Trening er bra så lenge det ikke er for hardt.
Mitt problem er at nesten all anstrengelse (og da mener jeg relativt lett anstrengelse) gjør meg svimmel. Det oppleves tydeligvis som stress for binyrene mine. Var også ivrig på å trene før, men det er fem år siden nå. Men jeg har nettopp begynt på yoga (kom akkurat hjem fra 3. time). Det går faktisk ganske bra. Bedre enn jeg fryktet. Det er nybegynnerkurs - rolige greier. Begynner å få dreis på "solhilsenen" nå. Det deiligste er meditasjonsdelen, det merker jeg gjør godt. Holder nesten på å sovne hver gang.
Valgte kurs på bakgrunn av at det bare er en ti minutters gange hjemmefra. Slipper for mye stress. Kjempeflink instruktør gjør at alt virker "lett".
Så har jeg bestilt boka som blant andre Vigdis snakker varmt om, så kan jeg praktisere litt avspenning hjemme (cd medfølger). https://www.stofskifteforum.dk/showt...ghlight=kroese
Nei, på tide å legge seg! God natt
-
07-09-10, 10:02 #8
-
07-09-10, 10:07 #9
Sånn hadde jeg det før jeg kom opp i høy nok dose med levaxin. Vindeltrappa i strekkmetall på veien til bilen fra jobb gjorde meg sjøsyk...

Det var ett av de siste symptomene som forsvant. Jeg vet ikke om det var binyrene som ikke hang med doseøkningen eller om det var et hypo-symptom for meg dog.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-09-10, 10:56 #10
Fikk høyderskrekk av å gå på Levaxin jeg da. Ble på en måte svimmel. Klarte feks. ikke kjøre go-art på grunn av de krappe svingene.
Det forsvant da jeg kom på Armour, og har ikke vist seg siden.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker