Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 33
    Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Standard Sv: Binyre-venlige urter

Interessant Anisa
    Jeg er og har alltid vært gal etter salt lakris, får aldri nok. Skal jammen sjekke nøye hva det inneholder om det er bare aroma eller ordentlig.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Veldig bra beskrivelse Anisa.

Kan tilskudd av Lakrisrot i kapsler være noe? Eventuelt hvor mye bør man ta om dagen?
    http://www.helseshoppen.no/produktde...m?prodid=99565
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Siven Vis post
    Interessant Anisa
    Det er dr. Wilsons anbefalinger. Jeg finder en del ude på nettet fordi jeg er ved at skrive på en "manual" i genkendelse af skjoldbruskkirtelsignaler i retning af en mulig udvikling af sygdommen, længe før det kan syns i blodprøverne. Manualen er til min søn og hans fremtidige familie. Jeg bare hader tanken om, at nogen af mine skulle ramle ned i et hul fordi lægerne i virkeligheden ikke aner andet om diagnose og behandling af stofskiftesygdom, end det som står i medicinalindustriens såkaldte forskning, i virkeligheden kun salgsmateriale. Når jeg finder noget interessant, kan jeg lige så godt poste det her.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Kan tilskudd av Lakrisrot i kapsler være noe? Eventuelt hvor mye bør man ta om dagen?
    http://www.helseshoppen.no/produktde...m?prodid=99565
    Der står, at dosering er 4-6 kapsler 2-3 gange dagligt. Men der står intet om, hvor meget lakridsrod er der i hver kapsel. Min egen gylden regel er aldrig at handle i webbutikker, der ikke oplyser fyldestgørende om deres produkter. Jeg tror, jeg har et eller andet sted noget mere om det. Kommer tilbage når jeg har fundet det frem senere i morgen.

God nat
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Der står, at dosering er 4-6 kapsler 2-3 gange dagligt. Men der står intet om, hvor meget lakridsrod er der i hver kapsel. Min egen gylden regel er aldrig at handle i webbutikker, der ikke oplyser fyldestgørende om deres produkter. Jeg tror, jeg har et eller andet sted noget mere om det. Kommer tilbage når jeg har fundet det frem senere i morgen.
    Solarays Lakrisrot:
    Innhold per anbefalte døgndose: 4-6 kapsler inneholder 1.800 - 2.700 mg lakris (Glycyrrhiza glabra) rot.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Lakrisrot støtter binyrebarken

"Mit" lakridsrod er denne. Det er også på 450 mg pulver pr kapsel. Jeg bruger kun 1 kapsel 2 gange dagligt, på tom mave eller ½ time før et måltid.

Man kan også få en anden type lakridsrod-præparat (sugetabletter), hvor man har fjernet glycyrrhizinsyren og glycyrrhetinsyren fra lakridsrods-udtrækket (som ellers bevirker, at almindelig lakridsrod i større mængder kan medføre f.eks. blodtryksforhøjelse), hvor alle andre lægende egenskaber (på bl.a. binyrerne) er bevaret. Det hedder bare DGL og kan bruges 1x2 dagligt uden begrænsninger, som langtidsstøtte til f.eks. binyrerne eller (som pulver) til nedtrapning af hydrocortison.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg har kjøpt lakrisrot som te (Helios). Den er fin, fordi du da kan mikse med ett uttall av andre urter for å variere teen. Første gang jeg lagde lakrisrot te, tok jeg for mye, og fikk hjertebank. Så nå tar jeg kun litt, og blander med andre ting. "Sove og beroligende te" fra Klosterurter er en ferdigblandet te som inneholder laksrisrot, melisse, humle, lavendel, basilikum, rosmarin, anis, pomerans, kammille, maritistel, og ryllik. Så kan man jo kjøpe litt forskjellig, pluss finne litt i krydderhylla, og lage egne spennende blandinger.

Ingefær anbefales også av Wilson. Den kan brukes fersk i mat, eller som te. Jeg lager ofte ingerfærte med hakket ingerfær, hele kardemommefrø, ett par nellikspiker og mye kanel. Det er godt!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Lakrisrot støtter binyrebarken

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Man kan også få en anden type lakridsrod-præparat (sugetabletter), hvor man har fjernet glycyrrhizinsyren og glycyrrhetinsyren fra lakridsrods-udtrækket (som ellers bevirker, at almindelig lakridsrod i større mængder kan medføre f.eks. blodtryksforhøjelse), hvor alle andre lægende egenskaber (på bl.a. binyrerne) er bevaret. Det hedder bare DGL og kan bruges 1x2 dagligt uden begrænsninger, som langtidsstøtte til f.eks. binyrerne eller (som pulver) til nedtrapning af hydrocortison.
    Jeg bruker DGL - de smaker ganske godt
    Jeg syns det er fint med noe annet enn bare kapsler og tabletter
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg læste på stopthethyroidmadness.com, at Janie Bowthorpe havde fået bøvl med binyrerne og var begyndt at spise lakridsrod - men hun opdagede, at det gav hende hjertebanken. Jeg ved ikke, om det er sådan for alle, når man når op i en vis portion, men det er måske værd at overveje, hvis man har hjertebanken og spiser lakridsrod.

Nielsigne

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg læste på stopthethyroidmadness.com, at Janie Bowthorpe havde fået bøvl med binyrerne og var begyndt at spise lakridsrod - men hun opdagede, at det gav hende hjertebanken. Jeg ved ikke, om det er sådan for alle, når man når op i en vis portion, men det er måske værd at overveje, hvis man har hjertebanken og spiser lakridsrod.

Nielsigne
    Hvis lakrisen senker BT kan det hende pulsen stiger for å kompensere for det lave trykket.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Hvis lakrisen senker BT kan det hende pulsen stiger for å kompensere for det lave trykket.

Nåeh. Så er det vel derfor, jeg mærker mere til min puls, når jeg er ekstra-træt !

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. har jeg et problemmed binyrebarken min tro?
    Av Lissa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 08-10-06, 15:00

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn