At menn synes å ha en høyere TSH når de først havner her, mener jeg ikke må forveksles med om man burde hatt kjønns-separate normalområder.

Men bare til Bastian først : det kan være grunn til å kjefte litt på dine påstander. På flere områder vil jeg nok si at kvinner må tåle mer enn oss menn. Kvinner opplever større variasjoner i dagliglivet og er naturlig nok varere, følger bedre med i om variasjonene er som de pleier.

Menn har ikke noe slikt mønster, og frekventerer ikke legekontoret for å lære seg hvorden kroppen fungerer. Vi liker å tenke oss som oppdratt til å være "staurbærere" - tar du den, så tar du den også - og ikke klag.
Det kan føre til senere legebesøk - vi har jo aldri noe der å gjøre.......
Tøffhet måles ikke i hårmengden på brystet Bastian. Kvinner opplever flere tøffe tak som skyldes biologi enn vi gjør.

At det er forskjell i TSH variasjon hos menn og kvinner mener jeg må være sansynlig.
Men mange kriterier ligger bak hvor stor variasjonen for det enkelte menneske blir. Det kan være fysiske forskjeller i hypotalamus affinitet for hormonene og andre indre forskjeller.
Det kan, som du sier, meget godt være at variasjonene inne samme kjønn er større enn forskjellen mellom kjønnene smgj.
Men er det undersøkt ? Finnes statistikk ?