Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: TSH hos kvinner og menn
Threaded View
-
06-09-10, 11:33 #4
Sv: TSH hos kvinner og menn
Vedde er nok sterkere sagt enn ment. Igjen. Dette er ikke noe jeg har sett etter støtte/sett støtte for annet enn at en del menn synes å ha veldig høye TSH nivåer før de kommer hit.
Det kan godt være flere forklaringer til dette - ut over antagelsen min. F.eks at menn strekker strikken lenger før de går til lege.
Jeg tror du har rett når du sier at variasjonene kanskje belaster. Jeg ville bare tro at disse naturlige variasjonene skulle ligge innenfor "normalområdet"...
Etterord:
Jeg fant denne - som sier det motsatte - at kvinner har litt bredere normalområde enn menn. Og at TSH hos kvinner er sterkere relatert til alder enn hos menn.
http://edoc.hu-berlin.de/oa/degruyter/cclm.2009.334.pdf
Tydeligvis så er det en årsak til at det ikke finnes to tabeller - at variasjonen innad innenfor et kjønn er større enn variasjonen mellom kjønnene.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Menn får oftere lavt stoffskifte
Av Mod i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 5Siste melding: 20-12-14, 02:04 -
Kvinner går oftere til lege
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 4Siste melding: 29-01-13, 14:30 -
Progesteron for menn
Av Anisa i forumet ProgesteronSvar: 7Siste melding: 12-12-09, 14:31 -
Snakker kvinner mer enn menn?
Av Anne Ma i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 3Siste melding: 14-07-07, 19:22 -
Stakkars menn...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 16-01-07, 16:03

Svar med sitat
Bokmerker