Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Threaded View
-
05-09-10, 07:38 #16
Sv: BAD reaction to Thyreoid meds?
Hej Flyver

Du skriver ingen steder om baggrunden for din diagnose/medication med Eltroxin. Der er mange "typer" af hypothyreose og afhængig af hvilken du (tilnærmelsesvis) lider af, kan din reaktion på Thyroid forløbe meget forskelligt.
Har du udskrifterne af dine blodprøveresultater tilbage til 2004 (?) hvor det hele er startet? Kan du skaffe dem og poste dem i denne tråd? Eller er du gået med symptomer længe inden din diagnose og i så fald, hvor længe?
Dine voldsomme hovedpiner, fantomsmag og fantomlugte kunne tyde på at medicinskiftet har påvirket hypofysen, eller har aktiveret evt. underliggende hypofyse-forhold, som evt. kunne være den oprindelig årsag til, at du har udviklet hypothyreose?
Reaktionerne der involverer smag og lugt plejer primært stamme (for vores vedkommende) fra hypofyse/hypothalamus' forbindelse/interaktion/effekt i relation til skjoldbruskkirtlens "interesseområde". Om det er en akut og forbigående reaktion på medicinskifte eller om din hypothyreose i virkeligheden er en reaktion på hypofyse/hypothalamus, kan ikke forsøges afklaret uden at se på forløbet af dine blodprøveresultater så langt tilbage som muligt.
Det er også muligt (meget undividuelt), at celle-receptorer for T1, T2, T3 og Calcitonin, der ellers lå helt eller delvis "ubrugte" under hele behandlingen med T4 alone - i første omgang "afviser" disse friske hormoner (fra Thyroid-tabletten), indtil cellerne "genoptrænes" i igen at kunne tage imod de hormoner de hidtil skulle undvære. I mellemtiden flyder de "afviste" og ubrugte thyreoideahormoner med blodstrømmen og det kan medføre alskens kaotiske reaktioner i kroppen.
Der er faktisk mange mulige "jokere" her, der evt. kunne gemme på forklaringen på din "underlige" reaktion på Thyroid, men uden flere oplysninger er det som at lede efter nålen i en høstak.
Du kan læse videre i Om sekundær og tertiær hypothyreose og Forvirring, forvrengte sanseinntrykk?, og se om du kan genkende noget der evt. minder om det du har oplevet mens du var syg og evt. i forbindelse med medicinskiftet.
"Receptor-vinklen" har jeg "snakket" med rexxy69 om. Hendes svar kan du læse i tråden Uten reseptorer - ingen hormonpåvirkning
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Armour Thyreoid på negativlisten
Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 27-02-09, 07:52 -
We don't use T3 meds in Britain...
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 07-02-08, 21:45

Svar med sitat

Bokmerker