Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
-
04-09-10, 16:27 #11
Det skal jeg !! Tusen takk for gode tips!

Ja ikkesant! Da fikk jeg i alle fall bekreftet at selv ved lav dose kan man få "overdosesymptomer", jeg kan både ha insulinresistens, candida, binyretretthet osv. Noe min fastlege bare rister på hodet av. Enten så har man addison eller cushings eller så er det ikke noe galt........ Hallo??
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
04-09-10, 18:30 #12
Sv: Lavt stoffskifte og bivirkninger på levaxin!
Sannt det AnnieG, men en ati-TPO på 1000 ? Da skjer det noe !
Noe som ikke er bra. Det pågår NÅ, men konsekvensene kommer siden.
Behandlingen for dette er ikke god nok. Den består i dag av syntetisk T4 som er en av bestandelene kjertlen produserer, og denne omvandles til stoffskiftehormoner (T3) hvis kroppen klarer den oppgaven da.
Og for at du ikke skal gå helt i kjellerren bør man nok starte med dette.
Når stoffsiftet er så lavt, så betyr det at alle prosesser i kroppen går langsommere. Man får signaler fra flere og flere ettersom stoffskiftet blir lavere og lavere.
Jeg mener at en tidlig behandlingsstart er bra.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-10, 19:19 #13
Men hva/hvordan skal det behandles?? Hva mener du?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
04-09-10, 19:59 #14
De som får så høyt utslag på anti-TPO har helt sikkert en kjertelbetennelse igang -
dvs at vevet blir "spist opp" av antistoffer - mot dette er der ingen kjent kur.
Når kjertelen forsvinner og ikke kan gjøre jobben sin lenger er det fint å få tilført medisin -
jo før jo heller
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
04-09-10, 20:02 #15
Ja! Skjønner at jeg trenger medisiner. Men tør ikke ta Levaxin før jeg er utredet skikkelig. Jeg har ikke tatt dagens dose og jeg har forsatt brystsmerter og hjertebank. Håper de på onsdag på Heggeli kan gi meg noe annet! Håper det. De skal være flinke der har jeg hørt
-
04-09-10, 21:46 #16
Hei AnnieG.
Det er mange uløste spørsmål i den situasjonen du er i. Det husker jeg selv.
Du får lese på så godt du orker, det styrker selvtilliten.
Kjertelbetennelse, som tyreoiditt heter på Norsk - er uhelbredlig i dag.
Pr. dato har man ikke medikamenter som direkte kurerer denne sykdommen.
anti-TPO er den prøven som finner ut om man har det.
Selve prøven, og prøveutsyret som benyttes til testen er ikke helt sikkert.
ca. 10% av alle som får positiv prøve har ikke kjertelbetennelse.
Selve kjertelbetennelsens natur er også slik at den starter inne i kjertlen, og antistoffer slipper ikke ut i blodet før den er så skadet at det slipper ut. Videre vil man ikke kunne bruke prøvesvaret til å vurdere angrepets styrke, bla. fordi kjertelvevet slipper ut antistoffene ujevnt. I selve testanvisningen fra produsent presiseres det også at testen ikke reflekterer behandlingsresultatet.
Antistoffene er "konstruert" slik at de retter seg kun mot kjertlen, og avtar i teorien når "jobben er gjort". Kjertlen betegnes da som atrofisk og bli u-produktiv.
Om du er på vei dit, avhenger jo av om du har kjertelbetennelse.
Når man har et positivt utslag på dette antistoffet, og man samtidig kan se at kjertlen ikke orker å oppfylle kroppens produksjonskrav (lav fT4) og samtidig blir pisket av kontrollsystemet til å produsere mer (høy TSH)
Da er det klart - man trenger ikke flere undersøkelser, og man vet hva som holder på å skje.
Og man vet også at på et tidspunkt blir kroppens hormonmengde så lav at man bare må erstatte det som mangler.
Så du bør etter min mening igang med å spise stoffskiftehormoner.
Hvis det er Levaxin, inneholder disse et for-hormon (T4)
Dette lager kroppen stoffskiftehormoner av, men det tar noen uker. Det betyr at den Levaxinpilla du spiser idag blir ikke stoffskiftehormoner før om 2-3 uker.
Så skriver du at du har hjertebank.
Stoffskiftehormonene legger grunnlaget for all aktivitet i kroppen, også binyrenes - og det er deres adrenalinproduksjon som styrer hjertefrekvensen
Når pulsen blir så lav at det banker, er det er kraftig signal fra kroppen på at du trenger flere stoffskiftehormoner.
Så det bør du ta med i dine vurderinger AnnieG.
Håper du hang med her .... ?
Så mener jeg at Heggeli har noen riktig bra leger (og noen ikke så bra....)
De er i utgangspunktet ikke bundet av avtaler og dette gjør at de fritt kan velge det hormonpreparatet som passer best for deg.
Men jeg mener bestemt at det ikke skader å starte litt på forhånd. Ditt valg vil ikke skade din sak.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-10, 22:55 #17
Sist endret av Admin; 05-09-10 kl 05:32 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg
-
05-09-10, 08:38 #18
Hei

Nei, går på Erfa Thyroid.
Smertene da jeg begynte med Levaxin var veldig vage og gikk over av seg selv. Det i januar 2007 var noe helt annet. Jeg sluttet helt med Levaxin én måned. Dette var noe endoen som fastlegen hadde kontakt med fant på for å se om det hjalp. Det hjalp umiddelbart det, men ingen var interessert i resultatet. Så brukte jeg omtrent resten av året på å spise meg opp igjen på Levaxin. Jeg var veldig forsiktig for at ikke de samme problemene skulle komme igjen. Dette er bl.a. det som nå gjør at jeg har tatt styringen over hvor mye tabletter jeg skal ta. Så mye tull til ingen nytte. Jeg visste at smertene var en slags overdosesymptom.
Jeg begynte med Thyroid sommeren 2009. Jeg er en av de som går hos en bra Balder-lege.
Stå på, AnnieG, finn ut at problemene dine.
-
28-12-10, 10:19 #19
En liten gla'melding!
Nå er det gått noen måneder siden jeg startet denne tråden og mye har skjedd!. Jeg har gått på Balderklinikken og fått god hjelp der. Kort oppsummert fikk jeg levaxin av min fastlege og fikk hjerteproblemer og hypertyerose og valgte å slutte på den. Verdiene mine var anti TPO over 1000 og en TSH på 7,04. På balder fant de ut at min binyrefunksjon var helt på bunnivå og jeg har siden den tid gått på binyrestøttende vitaminer, binyrepulver, og lavglykemiskdiett pluss en liten daglig dose med cortef. Jeg har fikset magen (som var i litt ubalanse) osv. Tok nye målinger forrige uke og de var som følger: anti tpo 432 og TSH 4,68! Formen er utrolig mye bedre og jeg ser lyst på fremtiden. Legen min mener at jeg foreløpig ikke skal begynne på Armour eller Erfa men se det an. Det er faktisk store muligheter for at jeg kan slippe å bruke medisiner i det hele tatt!! Jeg er kjempelettet, og krysser fingrene for at den gode fremgangen fortsetter!
-
28-12-10, 12:01 #20
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte, bivirkninger av Levaxin?
Av Minnitee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 27-02-16, 22:44 -
Lavt stoffskifte, Levaxin og lavkarbo
Av jorunnhf i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 21-07-10, 13:56 -
Bivirkninger av Levaxin
Av Bille i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 07-01-09, 23:47 -
lavt stofskifte/bivirkninger
Av solskin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 10-08-08, 23:35 -
Lavt stoffskifte - levaxin - menstruasjon.
Av siri i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 03-07-07, 12:46

Svar med sitat

Bokmerker