Hei og velkommen til forumet.
Vil bare starte med å si at hvert enkelt laboratorium har egne referanseområder på blodverdier. Disse står gjerne i parantes bak den verdien de har målt hos deg. Hvis du skal legge ut blodprøvesvarene dinme er vi avhengige av at du også legger ut referanseområdet, både fordi de er ulike fra lab til lab og fordi det er umulig for oss å huske ref verdier på ulike blodprøver.

At du har lavt stoffskifte er jeg enig med legen din om at det ikke er tvil om. Jeg skjønner at du føler deg usikker på å ta medisinene dine når du får slike reaksjoner. Hadde jeg vært deg ville jeg vært like redd for ikke å ta medisinene mine.

Til å begynne med så tar du tabletten din på feil tidspunkt på døgnet. Den vanlige anbefalingen er å ta levaxin på morgenen. (Noen mennesker har bedre av å ta levaxin på kvelden rett før de legger seg. Dette må du bare prøve for å se hva som funker best for deg.) Videre må du huske:

-Den må taes på tom mage og du bør vente en halv time før du spiser/drikker noe.
-Jerntilskudd må taes minst 6 timer fra levaxin inntak.
-Kalsiumtilskudd (gjelder ikke melkeprodukter) skal taes minst 2 timer etter levaxin.

Når du skal ta blodprøver må disse taes før du har tatt levaxin om morgenen.

At ingen har bivirkninger som du beskriver av levaxin er ikke helt riktig. Flere på forumet her har opplevd bivirkninger av levaxin, som ifølge legestanden ikke finnes. Et alternativ da er behandling med thyroid. Thyroid stammer fra skjoldbruskkjertel fra svin. Ulempen er at denne er det svært vanskelig å få leger til å skrive ut og du må betale dem selv.

Ønsker deg lykke til