Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
04-09-10, 13:44 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Hei Rufus

Dette var interessant info angående Levaxin og Thyroid. Jeg har tenkt at det er negativt at T4 ikke er høy, men da behøver ikke det bety noe når jeg bruker Thyroid. Veldig bra. Og når jeg tenker etter var jeg heller ikke i bedre form med høy T4 på Levaxin enn jeg er med lav T4 på Thyroid. Snarere tvert imot.
-
04-09-10, 15:55 #2
Dette er vel egentlig ganske logisk...man trenger jo ikke så høyt lagerhormon (T4) når man tar tilskudd av forbrukshormon (T3)
Hmmm...spennende...
-
04-09-10, 16:07 #3
Så det du tenker er: bort med levaxinforsøket fordi jeg tar T3? Fint at du tenker høyt videre!
Jeg har i allefall økt med 30 mg/0.5 grain thyroid i dag, og opplevelsen av muskelstølhet er minsket betraktelig. Tipper at den kanskje er borte i morgen. Thyroid virker jo raskere enn levaxin, så det var kanskje ikke så rart om grunnen til muskelubehag skyldes for lav dose. Jeg hadde jo en FT3 og FT4 som begge lå innenfor referanseområdet da jeg lå på 3.5 grain/215 mg thyroid. det kan jo tale for ren thyroidbehandling som optimalt.
En annen ting: På Balder sier legen at for lav TSH kan gi arterieflimmer og osteporeose, i følge forskning. På Aker sier de at TSH er uegnet som måleinstrument når du tilfører T3, men forhøyet T3 kan gi arterieflimmer og osteporeose. Vel. Hva skal jeg si? Jeg ser i allefall grunnen til at Balder handler som de gjør, selv om det virker feil for meg, jeg innbiller meg at resultatet kan bli underdosering av dem som trenger T3 tilførsel• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-09-10, 17:12 #4
Hei Vigdis :-)
Lett å bli forvirret av dette. Jeg tenker at om formen din er bra på 3, 5 grain så må du jo bare bli der!! Du er jo bare kjempeheldig som isåfall kanskje har funnet "dosen din"!
Er t3 over ref område på denne dosen- er det det som er problemet?
At tsh blir lav tror jeg vi ikke skal bekymre oss for- t.o.m. Aker "godkjenner" dette (i tillegg til mange, mange andre leger i Norge og verden rundt).
-
04-09-10, 17:41 #5
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker