Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Det jeg har kjent siste uka er et enormt ubehag i kroppen:

Jeg er stiv i kroppen, stiv i hofter, nakke, kjeve, ryggen, selv armene, ja over alt føler jeg meg stiv. Er det fordi jeg trener for lite, fordi det skjer så mye smertefullt med gammelt folk og sykdom og død i familien? Jeg tror ikke det. Jeg mistenker levaxin. Men vet det ikke. Jeg var sånn før. Og det er ubehagelig, kroppen føles gammel, eldre enn den erl! Lenge har kroppen ikke vært stiv, den har vært fin, myk og smidig og helt god å befinne seg i.

Jeg hadde denne stivheten før, jeg har bare glemt det! Før løsnet stivheten ved trening, men kom raskt tilbake igjen. Er usikker på om jeg skal fortsette med 50 micgr levaxin eller gå ned på 25 og gi levaxin en sjanse til. Men jeg vet ikke om jeg orker å ha det slik om det er levaxin som er synderen. Jeg vurderer nå å øke thyroid og senke levaxin, kanskje helt ned til 12.5 micgr. Jeg er muligens villig til å gi levaxin en sjanse til. men er usikker. Jeg hadde det jo flott på 3.5 grain/215 mg thyroid, uten levaxin. Men vil altså ha FT4 høyere. Men til hvilken pris? Ikke denne!

Jeg tenker jo på at jeg har lest noe om sammenheng med fibriomyalgi og levaxin. Er det noen som kjenner igjen dette jeg beskriver? Denne stivheten og stølheten i kroppen?

Jeg ser jo også at muskelstivhet/stølhet er et hyposymptom. Så nå øker jeg 0.25 grain/15 mg erfa og ser det litt an. Og går i tenkeboksen
Hei Vigdis
Jeg har også fått stivhet og stølhet i kroppen. Men foreløpig ser jeg det som om thyroidmedisinen har begynt å virke. Husker ikke hvor jeg leste det (selvfølgelig ikke), men det kan være fordi thyroid setter fart på det slappe levaxinsystemet. Vet ikke jeg altså, men det er en tanke.

Jeg har også prøvd å legge til litt levaxin for å få opp T4, men erfarte straks at det gav meg verking i korsrygg og bein. Så det sluttet jeg fort med.