Hei, Vigdis

Føler med deg mht familie, sykdom og død

Ja, å ikke vite om en er hyper eller hypo er fryktelig! En kan bli gal av dette

Jeg kan av egen erfaring si at da jeg nå ble underdosert nå i sommer, fikk jeg vond og stiv korsrygg. Det hadde vært borte lenge. Men det er meg, hvordan din kropp responderer, kan ikke jeg vite.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Men vil altså ha FT4 høyere.
Jeg må innrømme at jeg ikke har skjønt hvorfor du vil det? (Mulig jeg ikke har klart å følge argumentene helt, og blodprøvetolkning føler jeg meg ikke sikker på). Men er det fordi Aker eller andre leger sier at de fleste må ha t4 høyt i referanseområdet for å føle seg bra? Det gjelder levaxin. Å være optimalt dosert på Thyroid vil medføre t4 rundt midten av referanseområdet. Her refererer jeg vel til STTM... Jeg forstod at du begynte med levaxin fordi du følte at du fikk for mye t3- det virket veldig logisk!

Ser jo at Jeanette78 og andre mener levaxin virker som en slags "gift" i kroppen. Skjønner at du tenker det også og særlig når det er ting du har kjent tidligere. Mine erfaringer med levaxin var bare at den virket innmari dårlig, den gav ikke negative effekter i tillegg til sykdommen.

Jeg skjønner at du ikke har noen råd å gi mht hormondillemmaet mitt rundt hår og vekt. Det var mest for å "tenke høyt", lufte litt Fant et par småhår i dag- blir vel ikke skallet da...

Men hvis du følte deg best på 3,5 grain Thyroid, kanskje du skal tilbake dit? Det er forresten der jeg er nå. Tror det er best for meg.

God klem fra Rufus