Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Nej, det er jo det, alle de stråler ...

Og kontrastvæske og ...åh.
Det er en enorm kattepine du befinder dig i, Nielsigne Og endda har du jo din egen, autoritetstro fader imellem dig og din mors bedste. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad i alverden mener lægerne at en CT-scanning kan vise, hvad en MR ikke gjorde. Det er mig en gåde, da MR til enhver tid viser mere end CT. Her bliver jeg noget paranoid og begynder at væve konspirationsteorier om, at din mor er blevet en forsøgskanin i et projekt jeg ikke kan gennemskue... Jeg ville, i hvert fald ikke tillade at en 70-årig skulle røntgenscannes med kontrast uden en 110% vandtæt medicinsk og LOVENDE BEDRING begrundelse.

Din kattepine fik mig til at samle lidt info om netop kontraststoffer (m.v.) her og det fremgår super-tydeligt, at kontraststofferne anvendt intravenøst kræver at patientens nyrer er velfungerende. Selv om din mor har ikke (?) en nyresygdom, er hendes nyrer "naturligt" svækkede af alder. Men det vil IKKE fremgå af nyreprøverne! De vil vise nyrefunktionen "indenfor normen". Det gør det hos gamle mennesker! Det kan du læse om i tråden Tag dig i agt for læger, når du bliver gammel! + en hel del mere om, hvor lidt vidende lægerne er om netop ældre menneskers metabolisme, selv hos de kernesunde ældre.

Det er sørme vigtigt, måske endda vigtigst af alt at erkende sin alder og at behovet for bruddet med autoritetstroen stiger ganske dramatisk jo ældre vi bliver. Ellers mister vi det eneste værn mod overbehandling vi har - vores egen sunde fornuft og den viden vi når at samle inden alderen gør det af med kræfterne til at modstå autoriteternes overgreb.