Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
04-09-10, 10:19 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Puh. Dette kan jeg ikke svare deg på Rufus. Jeg kan for lite! Men det høres ikke noe ok ut. Du må lete videre etter svar. Spørre legen på Balder?
Meg selv: jeg er forvirret. Tidligere i uka var jeg hos en endokrinolog på Aker som ikke hadde greie på thyroider, og regnet ut dosen min til å være mye mer enn den er, omregnet i T4 (300micgr) og T3 (65.5 micrgr). Jeg bruker 155 mg erfa pluss 50 micgr levaxin.
Finn regnet ut: "Må være noe feil her , utregningen stemmer ikke med oppgitt dose. 160mg ?, er det en hel 125mg og 1/2 60mg ? Det blir i så fall : 73+17,5=90,5µg T4 + 50Lev = 140,5µg T4. Og 17 + 4 = 21µg T3.
Er ingen stor dose dette"
Så følte jeg meg overdosert, tror levaxinen virkelig nådde depotene etter 6 uker. Men jeg tror heller jeg er underdosert, hendene er kalde.
Det jeg har kjent siste uka er et enormt ubehag i kroppen:
Jeg er stiv i kroppen, stiv i hofter, nakke, kjeve, ryggen, selv armene, ja over alt føler jeg meg stiv. Er det fordi jeg trener for lite, fordi det skjer så mye smertefullt med gammelt folk og sykdom og død i familien? Jeg tror ikke det. Jeg mistenker levaxin. Men vet det ikke. Jeg var sånn før. Og det er ubehagelig, kroppen føles gammel, eldre enn den erl! Lenge har kroppen ikke vært stiv, den har vært fin, myk og smidig og helt god å befinne seg i.
Jeg hadde denne stivheten før, jeg har bare glemt det! Før løsnet stivheten ved trening, men kom raskt tilbake igjen. Er usikker på om jeg skal fortsette med 50 micgr levaxin eller gå ned på 25 og gi levaxin en sjanse til. Men jeg vet ikke om jeg orker å ha det slik om det er levaxin som er synderen. Jeg vurderer nå å øke thyroid og senke levaxin, kanskje helt ned til 12.5 micgr. Jeg er muligens villig til å gi levaxin en sjanse til. men er usikker. Jeg hadde det jo flott på 3.5 grain/215 mg thyroid, uten levaxin. Men vil altså ha FT4 høyere. Men til hvilken pris? Ikke denne!
Jeg tenker jo på at jeg har lest noe om sammenheng med fibriomyalgi og levaxin. Er det noen som kjenner igjen dette jeg beskriver? Denne stivheten og stølheten i kroppen?
Jeg ser jo også at muskelstivhet/stølhet er et hyposymptom. Så nå øker jeg 0.25 grain/15 mg erfa og ser det litt an. Og går i tenkeboksenSist endret av Vigdis; 04-09-10 kl 10:26 Begrunnelse: tillegg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker