Kan ha vært meg det Marita ?
Vil bare referere hva analyselaboratiorene sier om anti-TPO :
Indikasjon: Utredning ved mistanke om autoimmun thyreoiditt.
Referanseområde: 100 kU/L (gjelder fra 17.06.2010) Var før 30-60
Tolkning: Høye verdier ved autoimmun thyreoiditt, men økte verdier kan også sees ved hyper- og hypofunksjon av annen årsak. Antistoffet kan også finnes hos friske i lave konsentrasjoner, særlig hos kvinner og forekomsten øker med alderen. Ved subklinisk hypothyreose vil påvisning av anti-TPO kunne tale for thyroksinbehandling fordi den autoimmune prosess som regel fører til permanent hypothyreose i løpet av et par års tid.

Se http://www.furst.no/bb/index6.html - finn testen og klikk på den.

Så er det jo sånn at det er jo analyselaboratoriene som best vet hva sine analyseinstrumenter er gode for, og dermed de som instruerer legene i hva de skal legge i resultatene. Legene skal ikke bare lese opp disse for pasienten, men tolke disse opp mot personens kliniske tilstand.
Om dine verdier var over 100 skal man i følge dette analyselaboratorium stole på at prøven er reelt positiv.

Så hvem skal man stole på da ???
Jeg leser meg også til at denne testmetoden ikke er sikker. Vil man bli sikker, skal man ta finnålsbiopsier og mikroskopere disse umiddelbart.

Så sier jo laboratoriet jo i klar tekst at behandling med Levaxin skal igangsettes ved underfunkson av kjertlen. Særlig ved positivt resultat av denne prøven, også selv om kjertlens produksjonsresultater er innenfor ref.grensene.
Slik tolker iallfall jeg det.

Ellers leser jeg jo at tilstedeværelse av anti-TPO antistoffer retter seg mot kjertelvevet fordi immunforsvaret tror at dette er et fientlig vev.
Det er altså en krig mot en motstander, og når motstanderen svekkes, eller er gått helt til grunne, opphører jo tilstedeværelsens logikk - man har ikke mer å krige mot.
Og læreboken forteller at da forsvinner antistoffene.
(noe som forøvrig ikke alltid skjer - noen har dem hele livet, i følge noen jeg har valgt å stole på)