Viser søkeresultater 1 til 10 av 40

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: BAD reaction to Thyreoid meds?

Heisann
    Velkommen til forumet. Vil gjerne uttrykke medfølelse med ditt barns diagnose.
    Jeg har hatt nevropatiske (tror jeg selv) smerter det siste året. Begynte på Erfa thyroid for 6 uker siden og smertene ble værre. I likhet med deg så forsvant "the brainfog". Jeg har fortsatt tro på at kroppen våkner mer til liv med denne medisinen. For meg høres det ut til at du kan ha problemer med binyrene dine. Du reagerer kanskje negativt på tilførsel av T3 hvilket kan tolkes i retning av binyreproblem. Vurder å få testet disse er mitt råd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hei.
    En som går på en dose eltox. eller annen syntetisk T4, vil jo danne T3 av denne.
    Hvis man tilfører et tyroid, vil man også få T3 fra denne, og da kan det bli så mye at noen reagerer.

Jeg syns du kan forsøke å ikke ta noen ting i 3-4 dager, så begynner du på 2G Tyroid.
    På den måten vil Levaxinkilden ha blitt mindre. Levaxin har en halveringstid i kroppen på en uke.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2010
    Meldinger
    12

Hi Blondie - Thank you for your kind comments on my son - certainly that has been a huge shock for us :-(

I have also been researching and wondering about my adrenals. It has only taken 6 years to get my doctor to 'give' in on the natural thyroid - I wonder how long it will take to convince her that I may also need to do something about my adrenals? Just the thought of that battle is exhausting. I guess I should pay to have the tests done in the UK - and take the results to her. Do you have any other suggestions to convince the dr or another place in Scandinavia to send in for tests?

The aching body though is getting hard to deal with- and the shooting pains in my head followed by 'crashing'... well it doesn't help me take care of my son that is for sure!

n'Finn - I have been off the eltroxin for 3 weeks now. I will stop the Thyreoid for the next 3 days to see if that helps too. Is it possible I need a little of both? Or should I totally steer clear of the eltroxin?

I know each case is different - but as I'm sure many of you have experienced, my doctor thinks I am just a hypochondriac because of my constant moaning about not being able to function, always being tired, extremely low blood pressure, etc etc....

I am VERY grateful for your comments - it really helps me feel like I am not totally crazy! Thank you!

Flyver
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Lignende tråder

1. Armour Thyreoid på negativlisten
    Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 27-02-09, 07:52
  2. We don't use T3 meds in Britain...
    Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 07-02-08, 21:45

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn