Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Har jeg misforstått når jeg mener at leveren ikke er koblet direkte til fordøyelsessystemet, men indirekte via blodbanen da?

Om den er koblet til blodbanen vil det være "ett fett" hvordan molekylene har kommet i blodet...

At tabletten kanskje ikke er laget for å tas på denne måten kan jeg ikke ta stilling til - jeg bare vet at jeg tar den på denne måten, og at den virker godt for meg i følge blodverdiene og subjektiv virkning. Jeg venter nok max 15-20 min før jeg spiser etter at den er fullstendig løst opp.

Det som bekymrer meg er om molekylene i tabletten klarer å diffundere (passere celleveggen) fra munnhulen og over i blodbanen. Magetarmkanalen er forbundet med levra gjennom galleblæren i tillegg til via blodbanen. Mange enzymer produseres i øvre del av fordøyelses systemet som skal bidra til å spalte mat og medisiner (som er beregnet for å svelges) slik at de er i en form som kan opptaes i blodbanen.

Rufus: Omdanningen av T4 til T3 skjer både i lever, tarm.

Jeg regnet med at dette ville være som å banne i kirka ja
Jeg VET at tablettene ikke er laget for å absorberes under tungen. Jeg sier ikke at jeg har enerett på sannheten, men de som har høye medikamentdoser og lave blodverdier bør sterkt vurdere å svelge tablettene en periode for å se om det bedrer seg.