Viser søkeresultater 31 til 36 av 36
Tråd: Min første 7-keto
-
02-09-10, 08:43 #31
Sv: Min første 7-keto
Jeg har jo vært oppe på 4.75 grain. Og følt meg bra, men var nok overdosert, ja. Har vært på 3.5 grain. Og følt meg bra med FT4 på 17.8. Nå må jeg også senke meg ned fra det. Og innbiller meg at det kanskje er det at binyrene begynner å bli bedre, at det er derfor jeg kan klare mindre og mindre dose? Kanskje binyrene og resten av hormonene også blir bedre, mer velfungerende n'Finn?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-09-10, 12:42 #32
Jeg tenker også at lavere dose er et godt tegn. Kanskje årene på thyroid har vært godt for kroppen og binyrene, og at du nå ikke trenger så mye??
Merkelig hvordan kroppen fungerer. Har ikke lest andre steder at Erfa skal være så mye sterkere enn Armour.
-
02-09-10, 13:14 #33
Jeg får også megabrainfog dagen etter for hard fysisk aktivitet. Dette fikk jeg gradvis mer og mer av i årene FØR jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte. Til slutt droppet jeg det meste at litt tøffere fysisk aktivitet for jeg brukte for lang tid å hente meg inn igjen. Mitt store spm- som jeg sikkert aldri får svar på- er hva som kom først, stoffskiftet eller binyrene. Dvs har jeg hatt latent lavt stoffskifte i mange år, som har gjort binyrene svake, eller har jeg fått svake binyrer, feks ifbm kyssesyke, som har gjort at stoffskiftet har blitt satt i ubalanse. Eller har jeg bare arvet det lave stoffskiftet, dvs ville fått det uansett, også har jeg i tillegg utviklet svake binyrer, som jeg også ville gjort uansett.
Bare en digresjon- ikke mening å kapre tråden!
-
02-09-10, 15:23 #34
Jeg liker digresjoner Berit, bare fortsett med det !
Og jeg stiller meg selv de samme spørsmål jeg da.
Hvorfor, og hvordan fikk jeg lavt stoffskifte ? (uten å ha antistoffer)
Har gått på 2,5G fra begynnelsen av August, med noen forlatte forsøk på 3G. Nå virker det som at 2,5G også er for mye.....
Jeg vil jo gjerne ha litt stabile forhold så jeg kan vurdere 7keto snart......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-10-10, 12:43 #35
Hvor mye bruker du nå da
Tar du en eller flere kapsler pr dag?
Jeg har brukt 25 mg før, men bestilte feil sist og sitter nå med kapsler på 100 mg - tar en sånn om dagen.
Tar jo innmari mye "rart" nå da - men har ingen bivirkninger...
trur eg
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
19-10-10, 14:06 #36
Det ble som antydet i forrige mld. 2,5G ble for mye, jeg var helt uten tyroid i noen dager, så 1,5G i to uker, så 2G i to uker nå.
Jeg har hatt symptomer på både for lav og for høy dose, men de har vært svake og ikke helt til å bli klok på.
25mg 7keto har jeg brukt i 4uker nå.
Det som undrer meg er jo at tyroid-dosen plutselig ble så lav.
Jeg mener å fortsette med 7keto noen uker til og så kutte ut for å se hva som skjer. Er usikker på om jeg har noen effekt av det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
7-keto DHEA
Av Anisa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 1Siste melding: 20-06-10, 20:31 -
Øke første dag?
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 10-01-08, 17:57 -
Snart første kontroll
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-07, 16:02 -
Første møte med enokrinologen...
Av Line i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 03-11-06, 19:27
Svar med sitat

Bokmerker