Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Min mor har fået besked på, at hun skal tage skiftevis 10 og 20 mikrogram Liothyronin. Men det skal så fordeles sådan, at hun, de dage, hvor hun skal tage 20 µ , skal tage den ene halvdel om aftenen. Giver det nogen mening at ta' t3 om aftenen?? Man kan selvfølgelig sige, at så får man fordelt det over de to døgn, så der burde 'opstå' et gennemsnit. Men så alligevel. Er tidspunktet ikke uheldigt?

Redigeret: Hun tager Euthyrox om morgenen - på min anbefaling ... Jeg kan ikke se, hvad der skulle blive af hende, hvis hun ikke fik t4 tilført.

Nielsigne
Dette er en medisinering som bærer preg av medisinsk personell som gjør ting de ikke kan. Det er skremmende

Nora hadde en tråd her hvor det stod noe om heldige effekter av å ta T4 om kvelden. Men å ta T3 om kvelden virker helt merkelig. Den har vel en topp i serum etter 1 og en halv time. Hva skal hun med T3 mens hun sover...hvis hun får sove da

Jeg knekte den halve tbl i to slik at jeg fikk 5 mcg dose. Hvis hun gjør dette kan hun ta 15mcg per dag istede, fordelt på ihvertfall to doser (feks 10mcg om morgenen og 5mcgb i 12 tiden om formiddagen) Det er ihvertfall min anbefaling.
Hatten av for at du er så flink å passe på din mor, Nielsigne