Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Hybrid View
-
31-08-10, 16:04 #1
Sv: Erstatte t4 med ren t3 ?!
Så er det ikke bare i Danmark: Oftebro satte meg på Liothyrenin ifjor høst.
Jeg har ikke hatt kreft i min kjertel og har heller ikke som Anisa skriver om:
"falske" hypothyreoser (særlig Wilson's syndrom).
Jeg orket enda kortere tid å ta Liothyrenin enn hva jeg holdt ut med Levaxin -
men dette er altså den skjære galskap..
Oftebro var jo overlege på Aker før (iht eget utsagn) og er nå privat- praktiserende;
men han også holdt seg strikt til syntetisk medisin.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
31-08-10, 16:40 #2
Han er jo vegetarianer, og vil ikke bruke tyroide hormoner av den grunn.
Personlig mener jeg jo at man ikke kan la seg binne opp, eller la seg styre av andre ting enn resultater, og knapt nok det.
Og det gjelder i høy grad også skolemedisinen, som jo hevder at den er det........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-10, 21:49 #3
He he ... jeg har nu ellers læst, at endda en hel del vegetarer har overgivet sig til thyroid - der så er det eneste 'kød', de får. Jeg ved ikke, hvor linket blev af ... men i hvert fald har
stopthethyroidmadness nogle vegetarhistorier:
http://www.stopthethyroidmadness.com/vegetarian/
Ikke sært. Det er virkelig god medicin. Spændende, om jeg får min mor med på det. Håber det - måske kan det gå godt sammen med medicinen fra Skanderborg. Af en syntetisk medicin får den da en del pæne ord, så måske er den det mindste onde.
De, som ikke har prøvet at skifte fra det ene t4-præparat til det andet, kan måske - ligesom lægerne - undre sig over, at nogle mærker forskel. Men der er meget stor forskel på de forskellige t4-mediciner, og at skifte mellem dem gør - også - ondt. Meget voldsomt for kroppen. Nogle ved jeg så har fået det bedre - eller mindre slemt - pga medicinen fra Skanderborg.
Min mor tog i dag både Euthyrox og Liothyronin, 10 µ af sidstnævnte. Mærkede ikke særlig stor forskel men har lidt mere ro på fordøjelsen og virker til at være i lidt bedre humør.
En uhyrlig tanke at skifte fra ren t4 til ren t3. Jeg forstår heller ikke, kræftpatienter kan bruge det til noget - ud over i en overgangsperiode, men får de ikke t4 dér, er det vel også nonsens? Jeg mener, uden kirtel ingen produktion af t4, og så går man da ned før eller siden .... Meget sært.
Kevlin, tak for dit svar - som så alligevel ikke stopper min undren...
tværtimod. Og så Oftebro?
-
01-09-10, 08:34 #4
Min mor har fået besked på, at hun skal tage skiftevis 10 og 20 mikrogram Liothyronin. Men det skal så fordeles sådan, at hun, de dage, hvor hun skal tage 20 µ , skal tage den ene halvdel om aftenen. Giver det nogen mening at ta' t3 om aftenen?? Man kan selvfølgelig sige, at så får man fordelt det over de to døgn, så der burde 'opstå' et gennemsnit. Men så alligevel. Er tidspunktet ikke uheldigt?
Redigeret: Hun tager Euthyrox om morgenen - på min anbefaling ... Jeg kan ikke se, hvad der skulle blive af hende, hvis hun ikke fik t4 tilført.
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 01-09-10 kl 08:35 Begrunnelse: tilføjelse
-
01-09-10, 09:28 #5
Dette er en medisinering som bærer preg av medisinsk personell som gjør ting de ikke kan. Det er skremmende

Nora hadde en tråd her hvor det stod noe om heldige effekter av å ta T4 om kvelden. Men å ta T3 om kvelden virker helt merkelig. Den har vel en topp i serum etter 1 og en halv time. Hva skal hun med T3 mens hun sover...hvis hun får sove da
Jeg knekte den halve tbl i to slik at jeg fikk 5 mcg dose. Hvis hun gjør dette kan hun ta 15mcg per dag istede, fordelt på ihvertfall to doser (feks 10mcg om morgenen og 5mcgb i 12 tiden om formiddagen) Det er ihvertfall min anbefaling.
Hatten av for at du er så flink å passe på din mor, Nielsigne
-
01-09-10, 10:05 #6
-
01-09-10, 10:46 #7
Tak skal I ha'!!

Ja, det går hårdt for sig.
Min far har hørt lægen sige, at han ikke havde erfaring med at give to slags medicin - men I følge de nye forklaringer fra sygehuset er det åbenbart min far, der har ret - så lægen har altså ingen erfaring med - og åbenbart heller INGEN VIDEN om
- hvordan man giver TILSKUD af t3. Det er helt som du skriver, Blondie!
Hvad gør man?!
Eftersom jeg har kendt min mor siden 1964 ... så ved jeg, at hun på et tidspunkt vil bekymre sig voldsomt ved tanken om, hvad lægen vil sige, når hun så alligevel har taget to slags medicin. Det vil muligvis endda være nok til at afholde hende fra at tage t3 - eller t4 ??!!
Hun er nemlig særdeles velopdragen
og det er svært at gøre noget ved.
Et godt råd?
Nielsigne
-
01-09-10, 12:58 #8
Kjære deg.
Jeg vet du sliter og det er en frustrerende situasjon du sitter i. Les deg opp på skolemedisinens anbefalinger i forhold til kombinasjonsbehandling og var forberedt. Be deretter din mor om tillatelse til å diskutere dette på vegen av henne med legen. Kanskje med begge to til stede?
Jeg hadde all dialog med sykehuset min far lå på i månedene før han døde. Det er tøfft å være den som vet mest og forstår det som blir sagt og allikevel føle at man har ingen mulighet til påvirkning.
Ta vare på deg selv i dette også
-
01-09-10, 22:02 #9
Tak!
Kære Blondie, det har da været en smertefuld oplevelse.
Men tak for dit svar. Det første, jeg tænkte, da jeg læste det, var at det måske er bedre bare at skifte læge ... For vi er jo i udgangspunktet ikke engang enige om, at der er tale om en kombinationsbehandling
Dog, ved nærmere eftertanke tror jeg, det bedste vil være at hun får medicin fra Skanderborg og så supplerer med thyroid eller omvendt
For det er indlysende, at hun har brug for meget mere t3 end det, hun kan danne selv. Men Lio'en tåler hun dårligt - får mavesmerter - så den er ikke god nok, selvom det ser ud til, at både fordøjelsen og humøret er lettet noget i dag!
Lægen og sygehuset har givet dårlige instrukser - det må vi holde os til i første omgang, og så i næste omgang skifte medicin
Så pga af thyroid'en bliver jeg nok nødt til at få hende til at rykke over i privat regi. Men det lyder nu ikke til, det bliver helt så svært som jeg troede at få hende med til det
Det er nok takket være Lio'en, ondt i maven eller ej. Det er nemmere at overskue tingene med mere t3 i skroget ... Så først på medicin fra Skanderborg, og så til raffinementerne 
Har lige set min mors blodprøve i dag - her et lille uddrag:
Tsh 0,11 (0,30-4,00)
thyroxin 22,4 (12,8-20,4)
trijodthyronin 1,65 (1,27-2,79)
....så det er jo tydeligt, at der er GODT NOK IKKE meget t3 at holde fest for!
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 01-09-10 kl 22:03 Begrunnelse: tilføjelse
-
03-09-10, 12:32 #10
Så fandt jeg ud af, at min mor fik erstattet t4- med t3-medicin, fordi lægen vil ha' lavet en CT-skanning på hende. Men dette er bare ikke blevet forklaret ordentligt, så det er blevet til en halv vind eller mindre 
Men det blev jeg nu langt fra beroliget af. Min mor har det så dårligt efter al denne medicin-ballade, at jeg frygter, en CT-skanning og hvad dertil hører, kan være farlig for hende.
Jeg tror også, at det er en omvej; det er da nemmere og bedre at skifte til thyroid end det er at skulle udsættes for kontrastvæske med diverse indholdsstoffer, der kan fremprovokere anafylaktisk chok og hvad ved jeg... Som jeg lige sagde til hende i dag, hvis hun skifter medicin i morgen, er i hvert fald maven på plads senest onsdag
Min mor har en lang og barsk - tuff - historie bag sig hvad angår allergi-lignende reaktioner. Det er ikke allergi i den forstand, at det ikke kan måles i en allergi-test, men hun kan få meget kraftige symptomer og har været ved at dø af det flere gange.

Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker