Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
30-08-10, 19:58 #5
Sv: Erstatte t4 med ren t3 ?!
Hvor blev mit første indlæg fra i dag mon af? Det var da ikke uvæsentligt, at sygehuset tilsyneladende vil erstatte min mors t4 med ren t3 ?!
Ligesom det jo i øvrigt ikke er ligegyldigt at få sagt tak for hjælpen - men det forsvandt jo med badevandet ...
Der stod:
TUSIND tak for jeres svar, som har været en stor støtte for mig!
Selvom jeg har læst nok til at vide, den var gal den der. Til sidst fik tvivlen mig, for jeg havde jo faktisk ikke selv været der - og det havde han. Inden da havde jeg sandelig forsøgt mig med at råbe og skrige og sammenligne t4 og t3 med kartofler og kartoffelmos - fordi man kan lave det sidste af det første men ikke omvendt ...
Rethaverisk - jo, når det stikker ham. Hvilket så får mig til at lægge afstand og kalde ham 'min mors mand' ...
DESVÆRRE viser det sig, at han havde RET så langt som til, at der faktisk er folk på sygehuset, som siger, hun skal have t3 i stedet for t4
'Liothyronin skal erstatte Euthyrox', forklarer de. Lægen var der ikke selv, men nogle sygeplejersker har så sat min mor ind i, at det skal være sådan
Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op men må vel ha fat i lægen i morgen - og håber, han kan se, den er gal.
Hun har fået at vide, at hun skal have henholdsvis 10 mikrogram og 20 mikrogram Liothyronin om dagen. Jeg undrer mig over udsvinget (- eftersom man vel brænder hele portionen af t3 af hver dag og så får nogle meget store forskelle i dagsformen??)
Men værre er det, at sygehuset ikke informerer ordentligt om medicinen.
Eller kan de virkelig mene det alvorligt ... At hun er så gammel - 70 - at de synes, det er ligegyldigt med resten af hendes liv?
Ingen har på noget tidspunkt nævnt noget om, at Liothyroninen skulle modregnes i t4-medicinen. Det er vel så det eneste punkt, der er logik i beretningen herSist endret av Nielsigne; 30-08-10 kl 20:00 Begrunnelse: tilføjelse

Svar med sitat
Bokmerker