Viser søkeresultater 71 til 80 av 339
Tråd: Blondies bok
-
22-08-10, 22:07 #71
Sv: Blondies bok
Jeg hadde den førhøya temp. mange,mange ganger leeeeenge før jeg fikk diagnosen. Jeg fikk ferritin nivå under minsre ref også flere år før diagnosen, uten at jeg kunne skjønne hvorfor.....i dag vet jeg jo hvorfor.
Temp. forhøyet må ha utløp i det lave stoffskifte....har ingen annen forklaring.
Jeg tenker som så at kanskje binyrene spydde ut allerede dengang såpass med stresshormon at kroppen måtte yte mere, også varme.....
(Jeg hadde gått lenge før diagnose....tipper 15-17 år.)Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
22-08-10, 22:37 #72
Tja, din forklaring se sikkert like god som min ?
Jeg mener jo at det mange aktiviteter i kroppen som er ansvarlig for varmen.
Stoffskifteaktiviteten er den grunnleggende. Den skal klare å holde kroppen på minimum selv om natten, da det kun er (skal være) den aktiviten som er igang. Derfor er det kun morgentemp som er intresant i stoffskiftesammenheng.
Forbrenning i muskler kommer som tilleggsvarme om dagen.
Infeksjoner gir varme ettersom hvor aktive de er og hvor store organer som er involvert. Lungebetennelser gir svært mye varme. Halsbetennelse også.
Vil jo anta at også en Tyreoiditt gir varme når den er som mest aktiv.
Hypotalamus, som jo sitter i hodet er også kroppens temperatursensor.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-08-10, 23:11 #73
Jeg har alltid hatt lav kroppstemperatur som hypopasienter flest. Det er for et år siden, sammen med hånd og fotsymptomene jeg har beskrevet tidligere i denne tråden at den forhøyede temperaturen har kommet. Det er nok noe av årsaken til at jeg var så fast bestemt på at dette var revmatisk. Nå funderer jeg på om det har med binyrene å gjøre. Har lest dette:
"Autoimmune Thyroid Disease and Inflammation
The majority of thyroid disease patients in industrialized countries, experience the resulting hypothyroid or hyperthyroid conditions, due to “thyroid autoimmunity”. As mentioned previously, thyroid diseases of this type cause an inflammatory response in the thyroid gland. This requires a response from the adrenal glands, to send more cortisol to moderate the inflammation that occurs due to the autoimmune response. The immune system is creating auto-antibodies, sent to attack thyroid proteins that are mistakenly recognized as invaders in the body that need to be destroyed. As thyroid tissue begins to become damaged and as its cells begin to die, inflammation develops in the gland. This can occur even before thyroid hormone levels become imbalanced, evident by the fact that autoimmune thyroid patients often develop goiters (thyroid swelling) in advance of hypothyroid or hyperthyroid hormone levels.
These facts demonstrate that thyroid disease can create a high demand for cortisol output by the adrenals. It would seem obvious that this would result in mild adrenal insufficient states in some thyroid patients, especially those whose adrenal function is less sufficient than that of the average healthy person."
Aner ikke om det har med kroppstemperaturen å gjøre, men det kan kanskje forklare hvorfor jeg har binyreproblemer.
Kilde:
http://thyroid-disorders.suite101.co...hyroid_disease
-
22-08-10, 23:31 #74
Jo, all aktivitet i kroppen øke tempen.
Også reumatiske lidelser. Disse har aktive perioder som øker temp, men er jo lange perioder med lav aktivitet som ikke vil øke tempen.
Men er det reuma tror du ? Kan det være trange carpale forhold ? De sveller ofte opp og kjennes varme.
Var en god forklaring denne, men kanskje ikke direkt på kroppstempen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-08-10, 15:02 #75
Jeg er ganske sikker på at det er hypothyreosen. Har vært utredet for revma i "hue og ræva" uten ay de klarer å finne noe. Men jeg lurer på om det er nevropati, som er beskrevet her, som forårsakes av blant annet hypothyreose.
http://nevro.legehandboka.no/sykdomm...ati-33827.html
-
23-08-10, 15:58 #76
Har du google på det ?
http://www.hjelp24.no/getfile.php/Fi...%20syndrom.pdf
Eller sett denne :
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=4412
"Carpal tunnel syndrom sitter på håndleddet, og kan være relatert med trigger finger.
Jeg er allerede operert for Tarsal Tunnel syndrom. Tarsal tunnellen sitter i anklene på insiden av benet.
Jeg hadde "RSI" i Tarsal tunnellen...
Så plasseringen er forskjellig fra hverandre...
SivCat "• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-08-10, 17:55 #77
Har i dag fått noen nye prøvesvar. Jeg samlet døgnurin med tanke på kortisol i sommer. I samme rekvisisjon ba legen om aldosteron. Prøvene ser ut som følger:
kortisol 167 ref 45-272
aldosteron 88 ref 50-77
Skjønner ikke mye av dette må jeg innrømme. Stemmer ikke med binyrebarkprøvene jeg har tatt tidligere. I legehåndboka står det bare at negative prøvesvar skal henvises til spesialisthelsetjenesten. Men hos Balder har prøvesvaret ligget en måned uten at de har gitt meg svaret, så farlig kan det jo ikke være.Noen andre som vet noe om dette?
-
23-08-10, 18:03 #78
Har du sett denne tråden da Blondi ?
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=5787
Så er det noe her : http://nevro.legehandboka.no/prover-...eron-2938.html
Aldosteronutreding er 3 dager på sykehus fikk jeg beskjed om en gang.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-08-10, 14:48 #79
Nye prøvesvar fra Aker. Tatt for en uke siden.
TSH <0,03 (ref 0,5-3,6)
FT4 13,1 (ref 8-20)
FT3 5,1 (3,6-8,1)
T3 1,6 (ref 1,2-2,7)
Har nå stått 6 uker på Erfa 135mg. Kommentarer?
Har innimellom gode dager, men jobber fortsatt rundt 20-30% (aktiv sykemelding)
Har avbestilt legetimen på Balder på torsdag. Kan ikke si det er fordi jeg er misfornøyd, men har brukt nok penger på dem nå. Nå kan jeg bruke fastlegen til resten...håper jeg
Symptomer per nå er vel enklest forklart slik:
Smerter rundt venstre nyreområde
Smerter i hender og føtter (nevropati?)
Hyperstresset av bagateller
Klarer kun daglige gjøremål
Sinne for bagateller
Sover 10-12 timer per døgn (har lest i dagbladet at det er farlig
)
Hodepine ca tre dager per uke
Videre plan for fastlegetimen i morgen:
Fastlegen skal sette meg på HC
Sykemelding 60-80%
Nevrologisk undersøkelse av hender og føtter
Avklaring
av forhøyet aldosteron nivå
Og ja jeg innrømmer...det er flaut når ungene kommer hjem fra skolen kl 15 og mor fortsatt går i pysjen...
-
30-08-10, 15:00 #80
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Svar med sitat

Bokmerker