Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
30-08-10, 13:37 #13
Sv: Første møte med nav - trenger hjelp!
Jeg har kjørt sak gjennom npe (norsk pasientskadeerstatning) etter min fars død for over 2 år siden. Det er en slitsom, utamattende og tøff prosess, som til slutt ender opp på pulten til en spesialist (i ditt tilfelle en endokrinolog) som skal gi sin uttalelse på medisinsk grunnlag. Til syvende og sist er det denne uttalelsen som blir avgjørende for om man kan få erstatning eller ikke.
Man må kunne mye selv, men man kan få hjelp av lokalt pasientombud i ditt fylke. Som smgj sier er det smart å ha fulle utskrifter av journal som viser prøvesvar som uten tvil sier du har hypothyreose i 5 år uten at det blir gjort noe. Når jeg sier uten tvil, mener jeg uten tvil fra skolemedisinens ståsted. Det er disse npe forholder seg til. Videre må du bevise/sansynliggjøre at du har hatt økonomisk tap pga den manglende behandlingen, tap av inntekt osv. Det holder ikke å "bare" være feilbehandlet.
For ordens skyld er ikke min fars sak ferdigbehandlet enda...
Jeg prøver ikke å skremme deg fra å gå inn i dette, men jeg vil hjelpe deg med å være klar over hva som kreves. For hvis du velger dette må du ha litt energi og overskudd, evt ha noen rundt deg som kan hjelpe deg med dette.
Lignende tråder
-
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Hjelp! Møte med nav og lege
Av vødrun i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 11-10-07, 15:25 -
Første møte med enokrinologen...
Av Line i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 03-11-06, 19:27 -
Mitt første møte med en PC
Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 06-07-06, 21:48

Svar med sitat
Bokmerker