Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
29-08-10, 12:18 #1
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Interessant det du sier, men at disse to hormonene (syntetisk eller ikke) virker inn på hverandre vet vi. Fordi på NEL står det at pasienter med både hypothyreose og addisonssykdom, ikke kan starte behandling for lavt stoffskifte før pasienten er behandlet for addisons, altså binyrestøtte. Skjønner ikke helt mekanikken i det, men det vil jo være det samme som intreffer hos oss, selv om vi ikke har total svikt som ved addisons.
Det som hadde vært fint for oss å vite er hva gjør man hvis pasienten har en kjent hypothyreose for deretter å få addisons. Ville man da kutte helt ut stoffskifte medisiner for deretter å behandle binyrer? Det hadde vært spennende for oss å vite...Får ikke linket til NEL dessverre, da man må betale for innlogging nå, men det er noe jeg har lest tidligere.
-
29-08-10, 12:26 #2
Her er (i det mindste) en tråd Hypothyreose eller binyrene? med 2 eksempler hvor den første Addison's-patient er først diagnosticeret med Addisons og senere fik diagnose Hypothyreose, mens den anden har først fået diagnosen Hypothyreose og Addison's-diagnose bagefter.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
29-08-10, 12:29 #3
-
29-08-10, 12:44 #4
-
29-08-10, 12:41 #5
Heisann Rufus og Blondie
!
Ja, jeg syns jeg er ganske kjent med mekanikken binyrer og stoffskifte nå, og at disse mekanismene MÅ være oppegående for at vi skal føle oss bra... Og, ja, at jeg er underdosert er absolutt sannsynlig. Jeg har ikke så mange holdepunket for å spekulere, men jeg vet at tendensen til å bli satt ut etter måltider ble borte ved ca 60 mg Erfa alene.. Ved 120 mg alene på erfa, hadde jeg en periode som jeg ikke hadde ett eneste symptom på hypothyreose.. Helt til jeg begynte å "sprenge" systemet med lange gåturer. Det var da binyreproblemene startet, og jeg fortsatte å øke med erfa til bedring, og så gikk det dårligere og dårligere uten binyrestøtte.
Så hvorfor begynner symptomene mine, som jeg hadde på levaxin og KUN da, som jeg ikke har sett siden 60 mg ERFA rundt 150 mg thyroid + 25 mg levaxin? Jeg snakker om svie i huden og markant dårligere form etter måltider.Jeg tenkte det var binyrene, og reduserte enda mer, og sviingen i huden bare forværret seg og forværret seg... Så følte jeg meg ganske bra, ca en uke uten nevnte symptomer, før de på kun noen dager slo meg helt ut.
-
29-08-10, 12:55 #6
-
29-08-10, 20:18 #7
Jeanette....det du beskriver som sviing i huda, er det det vi forbinder som nevropati(stikking/varme)? Ikke nødvendigvis medisinrelatert, men DOSErelatert?
Det er i tilfelle symptom på at stoffskiftet er for lavt/undermedisinert....
Behøver kanskje ikke være direkte forbindelse til Levaxinen, men at du har for lite stoffskiftehormon?!
Ved å øke thyroid vil du jo få mere t3, så....jeg bare tenker jeg.
Selv har jeg hatt mye nevropati, og kjenner den fortsatt- og da vet jeg at jeg generelt er "lav".....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
29-08-10, 20:31 #8
Så spennende at du sier dette, Gunnda. Jeg har vært utredet for revmatisk sykdom det siste året og mistenker nå at det er nevropati. Tenkte akkurat som du når Jeanette beskrev sine plager, men skrev ingenting om det da jeg er der nå hvor jeg mistenker meg selv for å lide av en psykologisk tilstand hvor jeg overfører mine problemer til andre

Jeg er ikke diagnistisert med dette, og det er vel kanskje ikke Jeanette heller. Hvor og hvordan fikk du diagnosen? Mine smerter har vært kroniske det siste året...
Link til deg Jeanette...hvis du er interesert.
http://nevro.legehandboka.no/pasient...jon-33742.html
-
29-08-10, 20:53 #9
Blondi....
Den første som tok meg på alvor og SKJØNTE hva jeg snakket om var faktisk en anestesilege.
Og dette har"" tatt ""mange, mange timer av livet mitt, for på det mest intense kjenner en litt for godt at man lever.
Er jo SELVE nervene som gir symptom, (og det er noe annet enn når nervene LEDER smerte).Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
29-08-10, 21:09 #10
Takk gunnda og Blondie!

Jeg har tenkt samme tanken gunnda, men det som er så pussig er at samme hvor høy eller lav dose jeg har stått på med thyroid, har ikke dette vært der.. Jeg har vært hypo på en litt anna måte; uten denne voldsomme svien under huden.
Jeg innser jo mer og mer at jeg er hypo, men det som forvirrer meg er denne høye pulsen. For jeg fryser ikke, pulsen er høy, men jeg blir voldsomt trett og får brainfog ved de minste anstrengelser..
Dere er toppen, uten dere alle hadde jeg ikke hatt styrke til å tåle alle disse tilbakefallene..
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker