Viser søkeresultater 121 til 130 av 143
-
23-05-10, 10:47 #121
Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?
Hei Tanina.
Jo, jeg har vært oppmerksom på den muligheten, og det er sjekket flere ganger, men i en tid da jeg hadde lavt D-vitamin. ikke siden.
Men problemet er ikke over. Jeg får leggkramper etter trening, og verre hvis jeg tar meg ut skikkelig.
Det som hjelper best er salt.
Slike kramper er jo ofte resultat av næringsmangel i muskelen.
Jeg forstår ikke hvorfor salt hjelper.
Det jeg kan om isotoni og næringstransport hjelper meg ikke.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-05-10, 10:56 #122
Salt ... Hvad så med binyrerne? Kunne det være dem, der brokker sig, så det ender med krampe?
-
23-05-10, 12:12 #123
Binyrene kontrollerer jo kroppens saltbalanse ved hjelp av hormonet aldosteron. Og min salt balanse er iorden.
Tidligere spiste jeg slett ikke salt, og var nøye med det. Jeg var vel farget av den Tv-reklamen som viser et spedbarn sittende ved siden av et saltberg samtidig med en pekefingerlignende advarsel om hvor farlig det er å spise salt.
Det er selvfølgelig noe forbannet sprøyt !
Salt er helt nødvendig for alt liv. Uten salt, ingen vesketrykksforskjeller som kan transportere næring.
Jeg har flere natrium-målinger fra den gang som er mitt i ref.området.
Nå har jeg bevisst spist mye salt i flere år, og natrium-målingene har ikke endret seg.
Så Aldosteronet gjør en utmerket jobb.
Et annet forhold er at krampene jo ikke oppstår under trennig - ikke mens det brukes næring.
Krampene kommer gjerne mange timer etter trening, og styrken på krampene er avhengig av treningsintensiteten.
Salt virker nesten umiddelbart, men om treningen har vært belastende kommer krampene igjen i bølger, og mer salt er nødvendig.
En annen meget viktig opplysning er jo at krampene kom i tiden før jeg fikk påvist lavt stoffkifte, og er bare blitt verre.
Jeg vil anta at det ikke er på næringstrasporten det er noe feil, men heller ett eller annet i den preanabole fase. Krampene varer kun i 2-4 timer.
Fint om noen vet noe om dette• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-05-10, 17:52 #124
Jeg antar at du er klar over at lavt magnesium ofte vil forverre kramper?
Og at det finnes antydninger om en sammenheng mellom Dvitamin og magnesium i blodbanen?
http://jn.nutrition.org/cgi/reprint/56/2/285.pdfDiagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-05-10, 21:08 #125
Jo, det er jeg.
Syns jeg har forska ganske dypt i dette, men ikke funnet løsning på problemet som fungerer.
Det er jo ikke helt "vanlige" kramper heller da, så kanskje ikke så rart at jeg ikke får noen løsning på problemet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-05-10, 22:18 #126
Jeg ser at flere har fått pizzatryne ved oppstart av D3. Jeg tenker høyt: Jeg fikk MASSE småkviser 1. eller 2. uke på levaxin. (Og det av en type som jeg aldri har hatt før unntatt etter fyllehelger i 20-årene: små, "utenpå huden" og godt avgrensede) Videre rapporteres det at behovet for stoffskiftemedisin faller ved bruk av D3.
Hypotese1 - D3 gjør at man får nyttegjort seg stoffskiftemedisinen bedre?
Hypotese2 - Kvisene er egentlig som følge av at man får mer stoffskiftemedisin i systemet?
Da er det store spørsmålet - er jeg alene om å få kviser ved oppstart på stoffskiftemedisin?
Har startet med 2000IU D3+k2 i dag og sitter og gjesper... enten av rødvinen, placebo, d3 eller en lang dag...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
29-05-10, 09:29 #127
Eller en kombinasjon

Føler at en lever da ?
Jeg merka jo også negative effekter da jeg startet på D3.
Jeg brukte NycoPlus, men gikk fort over til NOW og kombitypen med K2.
Vil tippe at pizzaen blir glatt og fin som den aldri har vært om en stund jeg da. Kan være uhumskheter som bare skal ut ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-05-10, 09:36 #128
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
28-08-10, 18:13 #129
Lenge siden jeg har skrevet noe her, men det dukker opp nyheter hele tiden.
Feks denne : http://www.medscape.com/viewarticle/...e&uac=150863AK
Hvor man linker mangel på D-vitamin til autoimmune sykdommer.
Du må antagelig ha konto for å logge deg inn, men det er bare å lage først som sist.
Ingressen er :
August 26, 2010 — There is now biologic evidence to back up the belief that vitamin D may protect against autoimmune diseases and certain cancers.
A new genetic analysis lends support to the idea that the vitamin interacts with genes specific for colorectal cancer, multiple sclerosis, type 1 diabetes, and other diseases, says Oxford University genetic researcher Sreeram Ramagopalan.
The study is published in Genome Research.
Og denne : http://www.medscape.com/viewarticle/...e&uac=150863AK• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-10, 08:44 #130
Fant denne siden, med info om D3 og stoffskifteproblemer
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Svar med sitat

Bokmerker