Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Threaded View
-
28-08-10, 16:02 #8
Sv: Anti TPO
Jo, blodkalsium er den kalsium som befinner seg i blodet på prøvetidspunktet.
Det meste av kalsium er bundet til proteinet almumin - altså lagervare, og ikke biologisk aktivt. Man kan også måle kalsium albuminkorrigert som tolkingsmessig blir samme som den ioniserte målingen.
Den ioniserte delen er aktiv, altså i bevegelse inn i skjelettet - eller ut av skjelettet.
Og det skal helst ikke være det siste da ........
Derfor måler man samtidig PTH, men når disse er høye begge to kan det tyde på at paratyreoidea produserer for mye PTH, sånn helt på egen hånd.
PTH er normalt lav når calsium er høyt.
http://www.siv.no/webpro/dokument/81...iutredning.pdf
Så vet jeg ikke om du orker, men les om D-vitamin.
De medisinene du fikk er etter siste forskning ikke bra å ha i seg.
Man har etterhvert fått kunnskap om at det finnes 5 slags D-vitamin, og det er bare en av dem kroppen produserer selv, D3 som også kalle colecalsiferol.
Sola danner dette i huden og lagrer det i fett.
Så finnes det D2 (ergokalsiferol), mest i planteriket. Denne kan kroppen omdanne ca. 10% av til D3 - resten blir avfall, en metabolitt som over en viss konsentrasjon blir giftig. Man kjenner dette som såpesmak.......
Løsningen er å spise tabletter med D3 - og seff sole sitt skakkjørte så mye som mulg
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker