Viser søkeresultater 1 til 10 av 60

Threaded View

Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

Standard Sv: Anti TPO

Takk for så mange gode svar og linker! Jeg ble litt klokere av de linkene, men også litt bekymret.

Hansen: Jeg hadde D-vitamin på 16 (ref:50-150) og begynte med Calcigran Forte, og siden nivået ikke gikk fort nok oppover fikk jeg Afi-D2-forte en gang i uken første mnd og nå en gang i mnd. Jeg halverte Calcigran forte etter å ha mistet matlyst og at jeg fikk såpesmak i munnen. Nå i august var d-vitaminen på 130 igjen som er meget bra, men fosfat hadde sunket under ref.verdi og pth steget til ytterst i ref.verdi.

Tsh prøvene har svingt svingt fra 2 og er nå 1,2 så det regner jeg med er bra, fritt t4 var 14 men jeg husker ikke ref. verdien - de ligger på den andre pcn, men det ligger midt på treet.

Jeg har vært heldig med lege egentlig så langt, for etter at jeg fikk tilskudd av d-vitamin har formen steget veldig. Dessverre så har jeg nå fått et "kræsj" igjen og legen henviser dag til at det er psykisk siden jeg har vært så syk...

Jeg har ikke fått tak i indremedisineren etter at jeg ble syk igjen, de er ikke der i telefontiden sin. Men jeg skal forsøke igjen på mandag for å høre om han kan se noen grunn til at jeg har blitt dårlig igjen. Hvis han sier nei så vet jeg ikke hva jeg gjør... Jeg har vært syk i så utrolig mange år og elsket at formen var på vei tilbake så dette er psykisk tungt!

Er blodcalsium det samme som ionisert calsium? I såfall så er denne over ref. verdiene, eller de var det i mai uten at jeg har fått beskjed om det. s.calcium ligger på øverste ref.verdi.

Tusen takk igjen for at dere tar dere tid til å svare på mine spørsmål!
    Sist endret av jolene; 28-08-10 kl 15:49 Begrunnelse: Skrivefeil, selv om det sikkert er flere;)
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  3. Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte