Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
Hybrid View
-
01-09-10, 09:28 #1
Sv: Erstatte t4 med ren t3 ?!
Dette er en medisinering som bærer preg av medisinsk personell som gjør ting de ikke kan. Det er skremmende

Nora hadde en tråd her hvor det stod noe om heldige effekter av å ta T4 om kvelden. Men å ta T3 om kvelden virker helt merkelig. Den har vel en topp i serum etter 1 og en halv time. Hva skal hun med T3 mens hun sover...hvis hun får sove da
Jeg knekte den halve tbl i to slik at jeg fikk 5 mcg dose. Hvis hun gjør dette kan hun ta 15mcg per dag istede, fordelt på ihvertfall to doser (feks 10mcg om morgenen og 5mcgb i 12 tiden om formiddagen) Det er ihvertfall min anbefaling.
Hatten av for at du er så flink å passe på din mor, Nielsigne
-
01-09-10, 10:05 #2
-
01-09-10, 10:46 #3
Tak skal I ha'!!

Ja, det går hårdt for sig.
Min far har hørt lægen sige, at han ikke havde erfaring med at give to slags medicin - men I følge de nye forklaringer fra sygehuset er det åbenbart min far, der har ret - så lægen har altså ingen erfaring med - og åbenbart heller INGEN VIDEN om
- hvordan man giver TILSKUD af t3. Det er helt som du skriver, Blondie!
Hvad gør man?!
Eftersom jeg har kendt min mor siden 1964 ... så ved jeg, at hun på et tidspunkt vil bekymre sig voldsomt ved tanken om, hvad lægen vil sige, når hun så alligevel har taget to slags medicin. Det vil muligvis endda være nok til at afholde hende fra at tage t3 - eller t4 ??!!
Hun er nemlig særdeles velopdragen
og det er svært at gøre noget ved.
Et godt råd?
Nielsigne
-
01-09-10, 12:58 #4
Kjære deg.
Jeg vet du sliter og det er en frustrerende situasjon du sitter i. Les deg opp på skolemedisinens anbefalinger i forhold til kombinasjonsbehandling og var forberedt. Be deretter din mor om tillatelse til å diskutere dette på vegen av henne med legen. Kanskje med begge to til stede?
Jeg hadde all dialog med sykehuset min far lå på i månedene før han døde. Det er tøfft å være den som vet mest og forstår det som blir sagt og allikevel føle at man har ingen mulighet til påvirkning.
Ta vare på deg selv i dette også

Nielsigne
Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker