Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Kolloidt sølv ( Colloid Silver )

Jeg har brukt i to uker nå - og selv om "alle" andre har vært forkjøla så har jeg sluppet
    Nå bruker jo jeg endel andre remedier også, da.. så heeeelt sikker kan jeg ikke være på hvem som er helten(e)

Jeg bruker denne:
    http://www.iherb.com/Sovereign-Silve...0-ml/4887?at=0

Den er 99,999% ren; dvs bare rent vann og kolloidt sølv -
    den har ultra-små sølvpartikler; så blir opptaket maksimalt selv om dosene er små

Den første uka brukte jeg syv teskjeer om dagen - nå bruker jeg fra en til fem om dagen.
    Har også kjøpt spray, men den var endel dyrere så heretter kommer jeg bare til å etterfylle (kjekt å ha med en spray i veska).
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Standard Sv: Kolloidt sølv ( Colloid Silver )

Denne tråd er nu delt i to:
    1. "Kolloidt sølv (Colloid Silver)", der handler om det ægte kolloidt sølv.
    2. "Når det gjelder kolloidalt sølv er det mye desinformasjon ute", der handler om forfalskede produkter, der kaldes "Colloidal Silver" uden at være det.
    Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Når det gjelder kolloidalt sølv er det mye desinformasjon ute og går og det meste av det som selges er ikke kolloidalt sølv, men ionisert sølv. Det er ikke det samme. Du kan ikke lage ekte kolloidalt sølv hjemme med sølvtråder og en sånn elektrisk dings. Jeg har gjort dette hjemme men forstod senere at det ikke var kolloidalt sølv jeg hadde laget. Ionisert sølv puttes i mørke flasker for å ikke forringes. Ekte kolloidalt sølv kan være i gjennomsiktig glassflaske uten å forringes.
    Læs tråden "Når det gjelder kolloidalt sølv er det mye desinformasjon ute" her.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Sitat Opprinnelig skrevet av Driftssjefen Vis post
    Denne tråd er nu delt i to:
    1. "Kolloidt sølv (Colloid Silver)", der handler om det ægte kolloidt sølv.
    2. "Når det gjelder kolloidalt sølv er det mye desinformasjon ute", der handler om forfalskede produkter, der kaldes "Colloidal Silver" uden at være det.

Læs tråden "Når det gjelder kolloidalt sølv er det mye desinformasjon ute" her.
    Nå er det full forvirring her. Anisas tråd som hun startet long ago her er om ionisert sølv ikke kolloidalt sølv. Les nøye det som står i mine innlegg så forstår du! Det var nettopp fordi den første posten gav feil info at jeg bemerket dette!!!! No offence Anisa!!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Kolloidt sølv ( Colloid Silver )

Nå er det full forvirring her. Anisas tråd som hun startet long ago her er om ionisert sølv ikke kolloidalt sølv. Les nøye det som står i mine innlegg så forstår du! Det var nettopp fordi den første posten gav feil info at jeg bemerket dette!!!! No offence Anisa!!!
    Jeg har læst alt det du skrev. No offence back, men mon du ikke skulle læse indlæg 1 og 3 her igen. Det kan du ikke have gjort, siden du mener at de handler om "ioniseret" sølv. Det gør de ikke. De handler generelt om hvad colloidt sølv er, hvorfor og hvad det bruges til, ledsaget af et hav af kilder, og der anbefales ikke bestemte produkter. Det er en generel info.

Havde du direkte postet at "min" (Ole Anker Andersens) beskrivelse gælder "ioniseret" sølv, havde jeg reageret med det samme og har bedt dig om en nøje udredning af din påstand.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

jeg gjorde det på en diskret måte! Han sier at det er dårlig om det er mørk farge på det og det i seg selv viser at det er ionisert sølv det snakkes om. Men dette er jo et kontroversielt tema, dessverre. Det var nemlig bare en type som var godkjent for mange herrens år siden. Det er ikke så mange andre enn invive som har den. Det er den originale. Jeg har ikke ork til å diskutere det mer nå. Et siste forsøk på å forklare saken: Det er ikke snakk om et merke, men det er snakk om at en hare og en hund er slett ikke det samme selv om begge er dyr. Det heter mild silver protein og ER det !
    Sist endret av Admin; 18-12-10 kl 20:55 Begrunnelse: Usikkert at klikke på link, fjernet

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Kolloidt sølv ( Colloid Silver )

jeg gjorde det på en diskret måte! Han sier at det er dårlig om det er mørk farge på det og det i seg selv viser at det er ionisert sølv det snakkes om.
    Nej, det er ikke ionisert sølv det snakkes om. En ting er, at han kunne have formuleret sig bedre, men ellers nævner han blot at produkter som ser "sådan-og-sådan-ud" kan være skadelige og er ikke colloidal silver - ergo - de kan ikke være colloidal silver, fordi colloidal silver er ikke skadeligt. F.eks. skriver han:
    PH- værdien for Kolloid Sølv er på ca. 6,5 og remediet er helt farveløst. Produkter der er Guldfarvede, grønne, sorte eller brune indikerer, at der her er tale om en væske med en forøget partikelstørrelse, som kan medføre en forringet effekt og tilmed frembringe symptomer på sølvforgiftning. Farven kan også afspejle koncentrationen af sølvpartikler såvel som tilstedeværelsen af giftige eller harmløse tilsætningsstoffer. Men (ægte/red.) Kolloid Sølv er i sig selv fuldkommen harmløst. (...)

Kolloid Sølv skal helst være helt vandklar. Er den pastel, gyldengul, eller mørkere farve indikerer indikerer det tilstedeværelsen af større sølvpartikler, som har en tendens til at lejre sig i bunden af beholderen. Den bedste måde at afgøre om et produkt er Kolloid Sølv er at undersøge indholdsfortegnelsen. Hvis produktet indeholder en stabilisator eller andre tilsætningsstoffer, eller hvis det indeholder andre sporstoffer end sølv, så er det ikke godt nok.

Hvis produktet bør opbevares på køl, er det fordi det indeholder tilsætningsstoffer, som ikke kan holde sig i stuetemperatur og hvis der står omrystes før brug på beholderen, er produktet ikke Kolloid Sølv.
    Resten er udelukkende dit eget ræsonnement. Hverken artiklens forfatter eller jeg anbefaler et eller flere bestemte produkter. Det er udelukkende en generel, allround info om colloidal silver. Punktum. Please, leave it.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn