Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Tråd: Pregnenolone
Hybrid View
-
26-08-10, 11:37 #1
Sv: Pregnenolone
Legen jeg var hos i går sa at kroppen produserer ca 30-50µg av dette daglig (fallende fra midten av 20-årene) og at hjernen er storforbruker.
Jeg vet ikke om du har sett denne, men den sier iallfall at høy cortisol "bruker" pregnenolone. Og at den iallfall ikke er giftig i større doser. For leddgikt ser jeg de kjører med 2-4doble doser av det du nevner som "en dårlig dag".
http://intelegen.com/nutrients/pregn...l_function.htm
Jeg tar som sagt 10µg annenhver dag (forebyggende) og dette var iallfall helt problemfritt. Jeg vil tro at dere som virkelig sliter med binyrene må ha betraktelig større doser.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
26-08-10, 12:51 #2
I denne artikkelen anbefaler man 20mg pregnenolone daglig ved uttalt tretthet... Men det er jo folk som trenger mere enn dette.. Det er litt uklart om det er binyretretthet man refererer til... Men det stod mye interessant her om pregnenolone..
http://www.healthiertalk.com/pregnen...s-hormone-0105
-
26-08-10, 13:20 #3
Alt skal jo ta opp også - så om du har et mage-tarm-problem vil du kanskje måtte ha høyere doser for å få nok tatt opp der det skal være.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
26-08-10, 13:46 #4
Jeg bruker 25mg pr dag og har gjort det i mange år. Jeg begynte vel ved begynnende overgangsalder for 5 -6 år siden. Det er vanskelig å vite virkning eller bivirkning da jeg ikke kjenner på noe spesielt. Alt jeg kan konstatere er at jeg føler meg frisk og i fin form, og kommer aldri til å slutte med disse tabelttene. http://www.sourcenaturals.com/products/GP1257/
Noe fra anti-aging:
http://www.antiaging-systems.com/PRG...All%20Hormones
Mye av dette er nok postet før.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
26-08-10, 13:56 #5
Takk for svar, dere!
Fint å få svar fra noen "langtidsbrukere" også, Yvette:-)
Da fortsetter jeg som jeg gjør; 20-25 mg om dagen og 50-60 på tunge dager, dvs pms-uka. Vil mulig redusere dosen om noen uker/mnd når jeg forhåpentligvis er bedre, nå føler jeg at jeg trenger dette tilskuddet sårt. Jeg merker effekt ganske umiddelbart etter jeg tar det. Om jeg tar 50 mg sprer jeg derfor dosen utover dagen.
Føler at det setter kroppen i hormonell balanse ved at pms dempes kraftig, og at humør blir bedre. Kroppen suger det til seg, føles nesten som den er underernært (og det er den vel også med binyretretthet, for da orker ikke binyrerne produsere nok). Hjertebanken jeg hadde innledningsvis har avtatt. Ingen vidunderkur, men jeg er svært glad for at mange på forumet her inne har skrevet om og anbefalt dette så jeg tok mot til meg å prøve det.
-
27-08-10, 11:08 #6
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
27-08-10, 13:54 #7
Jeg har svitsjet mellom Pregnenolone krem og tabletter tidligere, men nå bruker jeg kun tablettene. Det ble så mye smøring, da jeg også bruker Progesteron krem. Derfor bare tabletter nå.
Om jeg kan bruke Pregnenolone hver dag pga overgangsalder? Jeg vet ikke, men jeg gjør det. Jeg tar tabletten hver dag. La meg legge til at jeg har ikke legen bak meg i dette. Det kalles vel eksperimentering, men det går helt fint føler jeg. Så jeg fortsetter som jeg gjør.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone
Av Anisa i forumet PregnenoloneSvar: 16Siste melding: 27-02-11, 17:40

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker