Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Tråd: Min første 7-keto
Threaded View
-
22-08-10, 11:13 #23
Sv: Min første 7-keto
Det kunne jo godt være, at det er hjernens egen T4>T3 omdannelse, der er blevet genaktiveret, hvor den før (?) ikke var så effektiv og som man skal vænne sig til, at det igen fungerer?
Du har jo berettet før, at du er blevet meget bedre i kroppen, end i hovedet af at gå over til Thyroid i 2004 og det undrede dig, at din hukommelse og det kognitive er godt nok blevet noget forbedret (af Thyroid), men ikke nær nok i forhold til dit håb (dengang). Synapserne skal jo også vænne sig til at blive fungerende igen, hvor de måske før kun var delvis ubrugte? Måske er det dette du mærker, når du er ør i hovedet af 7-KETO?
Men ellers mener jeg fortsat, at FT3 på 10 havde du jo før du gik over til Erfa og før du gik over til at teste 7-KETO. I realiteten er det altsammen noget teoretisk, før du ved hvad dine frie værdier af T4 og T3 er nu.
Ikke helt... der er jo fortsat hormone feedback som fungerer så længe livsprocesserne opretholdes. At hormone feedback kan være påvirket af, at en kirtel er permanent ude af drift betyder, at de resterende kirtler "mener" måske, at der er gode grunde til at dit FT4 ikke skal være højere, fordi det kan muligvis være skidt for noget andet (i din krop) hvis det var højere...det jeg vet, er at hormonets begrensningsmekanisme er ute av funksjon.
Man kan også forestille sig, at jo stærkere T4>T3 omdannelsen er hos det pågældende individ, jo mindre FT4 behøves at lade flyde i blodstrømmen og derfor hæmmes frigørelsen fra TT4. Jeg kan kun opfordre til større tillid til ens hormone feedback, idet med den sker der aldrig noget uden (god) grund. Den er nemlig "opfundet" til at træde til, hvor et medlem af "kirtel-flokken" er gået ned med flaget, eller af andre eksterne årsager - for netop at regulere op eller ned på øjeblikkelige mangler eller overskud.
Under alle omstændigheder: god vind med "undersøgelsen"
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
7-keto DHEA
Av Anisa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 1Siste melding: 20-06-10, 20:31 -
Øke første dag?
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 10-01-08, 17:57 -
Snart første kontroll
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-07, 16:02 -
Første møte med enokrinologen...
Av Line i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 03-11-06, 19:27

Svar med sitat
Bokmerker