Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Tråd: Min første 7-keto
Threaded View
-
22-08-10, 10:43 #22
Sv: Min første 7-keto
Jo, men den erfaring - meget korte sådan - jeg har med 7keto, er jo nettopp at den slår meg i gulvet, som en nervepille. Eller som jeg forestiller meg at en nervepille vil gjøre.
Det er dette jeg vil utrede bedre - jeg vil finne ut om det er 7keto som har den effekten på meg.
Dernest om den er varig, men det kommer senere.
Såvidt jeg har forstått, betegnes 7k som et derivat. Atså en avskalling - som at brød, boller, kaker er kornderivater. Og som produseres uten at kroppen griper begrensende inn. (i motsetning til hormoner)
7k ligner på steroider og halvsteroider - og flere av disse har virkninger som påvirker hormondannelsen, men hormoner er produksjonsregulerte, og hormonenes regulering blir ikke påvirket. Når reguleringskretsen virker.....
Faktum er jo da, at mine stoffskiftehormoner er fullstendig uten kroppens begrensningsmekanismer.
7k har flere virkeområder - et er at omdanningen til fT3 påvirkes. Slik påvirkning skjer umiddelbart.
Kan det være dette jeg merker ?
Jeg er jo ganske fersk ERFA bruker og måtte sette ned dosen mye for en måned siden. Det kan være at dette ikke er stabilt og det er dette som merkes ? Jeg vil iallfall finne ut om det går vekk når jeg fjerner 7k.
Hvorfor jeg vil ha høyere fT4.
Fordi den er for lav.
Jeg danner for lite fritt T4 av den totalT4 jeg har, som er mer enn høy nok og enda ikke istand til å danne mer en 15 frie.
Det skrives ikke så mye om denne frigjøringsprosessen. Man faller heller i den felle å tolke resultatene mine til at det er for mye fT3, og at det skyldes for stort tablettinntak.
Jeg velger å se anderledes på det intil jeg får vite mer.
Jeg regulerer jo dosen til en trivselsdose.
Og det kan være at det er fT3=9,xx som begrenser dosen - altså at jeg ikke trives mer høyere fT3 ?
Det kan være at 7k øker denne - det vet jeg ingenting om. det jeg vet, er at hormonets begrensningsmekanisme er ute av funksjon.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
7-keto DHEA
Av Anisa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 1Siste melding: 20-06-10, 20:31 -
Øke første dag?
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 10-01-08, 17:57 -
Snart første kontroll
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-07, 16:02 -
Første møte med enokrinologen...
Av Line i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 03-11-06, 19:27

Svar med sitat
Bokmerker