Viser søkeresultater 21 til 30 av 36
Tråd: Min første 7-keto
-
22-08-10, 07:37 #21
Sv: Min første 7-keto
Ikke helt enig.... 7-KETO er ikke noget pang-middel som en nervepille, der slår een i gulvet kort efter indtagelsen, eller en hovedpinetablet, som virker umiddelbart og virkningen er til at føle på næsten omgående. 7-KETO (som så meget andet "fysiologisk") bygges op til en bred effekt over tid, og ligeledes over tid vil effekten aftage efter ophør. Du kan kort sagt - ikke opnå nogen (særlig) viden om hvordan 7-KETO påvirker din fysiologi, ved at teste i 2 uger og holde en testpause i en uge. Vil man opnå en erfaring med et bestemt stof, er man pinedød nød til at overholde stoffets egne præmisser for den biologiske funktion. Hvis man ignorerer disse vilkår, vil erfaring (erhvervet op denne måde) blive ret så nytteløs, er jeg bange for.
Hvad skal du også bruge mere T4 til n`Finn? Eller trives du ikke med det høje T3?
I det hele taget er det altså ikke nogen vits i at diskutere dit T3 så længe du ikke ved hvor den ligger aktuelt, efter pænt lang tid på en reduceret (i forhold til før) dosering af Erfa og uden blodprøver til at kontrollere effekten af den reducerede medicindose. Personligt mener jeg, at jo lavere Erfa-dose, jo mere har man brug for det T3-stimulerende (f.eks.) 7-KETO.
Til din efterlysning af preparat som etter sigende skal øke frigjøringen av de frie T4 er kun det at sige (når du en gang får målt dine frie T4 og T3 værdier), at da din skjoldbruskkirtel (siger du) er død, er der ikke andre steder at tilføre T4 fra end fra tabletterne. Forudsat at din fine T4>T3 omdannelse skulle blive bekræftet - må årsagen til dit lave(?) T4 være, at det bliver omdannet til T3 og du kan derfor kun øge dit T4 ved at hæmme dit T3.
Dette findes "gode" præparater til, så "gode" at behandling med dem (for visse sygdomme) giver folk lavt stofskifte, som f.eks. det berømte lægemiddel mod hjertearythmi, deiodinase-hæmmeren Amiodarone. Næsten med det samme efter påbegyndelsen af "terapi" vil dit serum total T4 og FT4 stige og det vil stige med så meget som op til 40%. Få dage efter påbegyndelsen af Amiodarone-kur vil T3 falde til den lave ende af referenceområdet og der forbliver det, idet Amiodarone hæmmer omdannelse af T4 til T3.
Man kan opnå samme effekt ved at børste tænder i fluortandpasta + skylle munden i fluorholdigt mundskyl + tygge fluortabletter + drikke masser af sort te hver dag, idet fluor er også en potent deiodinase-hæmmer. Jeg er sikker på (!), at mange her på forummet og endnu flere gæster, i realiteten helt frivilligt slår deres egen deiodinase ihjel ved at hænge fast ved tandlægernes råd om at fortsætte med den satans fluorholdige tandpleje, hvorved deres T4>T3 omdannelsen (for)bliver hæmmet og de (for)bliver syge. Det kan hverken Levaxin eller Thyroid afhjælpe og selv om man øger og øger, vil det ikke nytte (nok).
Jeg tror ikke at du kan opnå et højere niveau af T4 uden samtidigt at måtte ofre dit T3 i processen, og da slet ikke såfremt din eneste kilde til thyroideahormoner er tabletter. Men ved du hvad n`Finn? Få dit FT4 og FT3 målt først. Før det sker vil enhver diskussion ende i så mange løse teorier, at Nielsigne (og andre?) bliver endnu mere usikker på, hvad er op og hvad er ned på 7-KETO.Sist endret av Anisa; 22-08-10 kl 08:18
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-08-10, 10:43 #22
Jo, men den erfaring - meget korte sådan - jeg har med 7keto, er jo nettopp at den slår meg i gulvet, som en nervepille. Eller som jeg forestiller meg at en nervepille vil gjøre.
Det er dette jeg vil utrede bedre - jeg vil finne ut om det er 7keto som har den effekten på meg.
Dernest om den er varig, men det kommer senere.
Såvidt jeg har forstått, betegnes 7k som et derivat. Atså en avskalling - som at brød, boller, kaker er kornderivater. Og som produseres uten at kroppen griper begrensende inn. (i motsetning til hormoner)
7k ligner på steroider og halvsteroider - og flere av disse har virkninger som påvirker hormondannelsen, men hormoner er produksjonsregulerte, og hormonenes regulering blir ikke påvirket. Når reguleringskretsen virker.....
Faktum er jo da, at mine stoffskiftehormoner er fullstendig uten kroppens begrensningsmekanismer.
7k har flere virkeområder - et er at omdanningen til fT3 påvirkes. Slik påvirkning skjer umiddelbart.
Kan det være dette jeg merker ?
Jeg er jo ganske fersk ERFA bruker og måtte sette ned dosen mye for en måned siden. Det kan være at dette ikke er stabilt og det er dette som merkes ? Jeg vil iallfall finne ut om det går vekk når jeg fjerner 7k.
Hvorfor jeg vil ha høyere fT4.
Fordi den er for lav.
Jeg danner for lite fritt T4 av den totalT4 jeg har, som er mer enn høy nok og enda ikke istand til å danne mer en 15 frie.
Det skrives ikke så mye om denne frigjøringsprosessen. Man faller heller i den felle å tolke resultatene mine til at det er for mye fT3, og at det skyldes for stort tablettinntak.
Jeg velger å se anderledes på det intil jeg får vite mer.
Jeg regulerer jo dosen til en trivselsdose.
Og det kan være at det er fT3=9,xx som begrenser dosen - altså at jeg ikke trives mer høyere fT3 ?
Det kan være at 7k øker denne - det vet jeg ingenting om. det jeg vet, er at hormonets begrensningsmekanisme er ute av funksjon.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-08-10, 11:13 #23
Det kunne jo godt være, at det er hjernens egen T4>T3 omdannelse, der er blevet genaktiveret, hvor den før (?) ikke var så effektiv og som man skal vænne sig til, at det igen fungerer?
Du har jo berettet før, at du er blevet meget bedre i kroppen, end i hovedet af at gå over til Thyroid i 2004 og det undrede dig, at din hukommelse og det kognitive er godt nok blevet noget forbedret (af Thyroid), men ikke nær nok i forhold til dit håb (dengang). Synapserne skal jo også vænne sig til at blive fungerende igen, hvor de måske før kun var delvis ubrugte? Måske er det dette du mærker, når du er ør i hovedet af 7-KETO?
Men ellers mener jeg fortsat, at FT3 på 10 havde du jo før du gik over til Erfa og før du gik over til at teste 7-KETO. I realiteten er det altsammen noget teoretisk, før du ved hvad dine frie værdier af T4 og T3 er nu.
Ikke helt... der er jo fortsat hormone feedback som fungerer så længe livsprocesserne opretholdes. At hormone feedback kan være påvirket af, at en kirtel er permanent ude af drift betyder, at de resterende kirtler "mener" måske, at der er gode grunde til at dit FT4 ikke skal være højere, fordi det kan muligvis være skidt for noget andet (i din krop) hvis det var højere...det jeg vet, er at hormonets begrensningsmekanisme er ute av funksjon.
Man kan også forestille sig, at jo stærkere T4>T3 omdannelsen er hos det pågældende individ, jo mindre FT4 behøves at lade flyde i blodstrømmen og derfor hæmmes frigørelsen fra TT4. Jeg kan kun opfordre til større tillid til ens hormone feedback, idet med den sker der aldrig noget uden (god) grund. Den er nemlig "opfundet" til at træde til, hvor et medlem af "kirtel-flokken" er gået ned med flaget, eller af andre eksterne årsager - for netop at regulere op eller ned på øjeblikkelige mangler eller overskud.
Under alle omstændigheder: god vind med "undersøgelsen"
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-08-10, 21:06 #24
Jo - takker for innspill og tanker, det vekker nye.....
Og det er vel også meningen ?
Foreløpig har det ikke gitt noen positive effekter, men effekter har det - men hva er det jeg kjenner ????
Jeg har en følelse av ørhet i hodet. Den er der fra jeg står opp til jeg legger meg, men blir svakere før ny dose og sterkere etter doseinntak.
Har hatt det slik siden jeg startet og det ser ikke ut til å endre seg.
Jeg merker også tilbakegang på trening. Har mindre ork. Positivt at jeg sover bedre.
Jeg vil ha en ukes pause for å tenke gjennom situasjonen, og tar 7. og siste dose idag Søndag.
Tross at "oppklarningen" kom noen timer tidligere idag, virker doseinntaket såpass sløvende at jeg vil gjennomføre pausen for å se hva den bringer.
Jeg synes det er viktig å få med seg om det ene og alene skyldes stoffskiftedosen.
På padleturen idag hadde jeg høyere pulsnivå enn de siste gangene - anslagsvis 10 slag, som er betydelig.
Vanligvis tolker jeg dette som høyere stoffskifte - eller dårlig treningsopplegg i det siste, men jeg har ikke endret dette. Det er jo det motsatte men trener for.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-08-10, 16:07 #25
-
24-08-10, 17:31 #26
Jeg henger der ennu

Det virker som effekten 7k har gitt henger lenge i. Jeg merket det godt i hele går, men er bedre idag. Hvis det nu er det ?
Det kan være :
Etter den første uke i juli satt jeg med dosen fra 4 til 3G, og satt så ned til 2,5G fra første uke i August.
Jeg regner med at jeg har et etterslep av de høyere doser fremdeles.
Blandet med 7k kan det jo gi noen u-ønskede effekter.
Jeg skulle vel være kvitt det etter denne uken ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-09-10, 19:25 #27
Jeg lå på 3,5G før jeg begynte med ERFA. Det var 2G Ny Armour + resten Westhroid. Så tenkte jeg at ERFA jo oppgir å inneholde litt mindre aktive hormoner, og gikk derfor opp til 4G - altså 2stk 125mg.
Det holdt jeg på med i 11 uker, så måtte jeg bråstoppe ! Det ble for mye.
Så ble det litt oppogned i noen uker før jeg måtte akseptere at 3G var nok.
Og etter noen uker var det også for mye !
Nå har jeg gått 4uker på 2,5Grain og har det fint med det, jeg mener- så langt.
Hvasjera ? hva vil fremtiden vil bringe ?
Det er vanskelig å spå - kanskje især om fremtiden......
Men så har jeg jo vært umulig i hele mitt liv også.
Jeg kunne flydd ned døra til min gode doktor å laget huller i armen, men nå gidder jeg ikke. Hva har det for hensikt å vite ett eller annet tall ?
Jeg har det ikke så gæærnt, men noe er i gjære vel ?
I en slik situasjon vil jeg ikke introdusere nye medikamenter som 7Keto.
Jeg regner med litt stabilere forhold snart, hvis ikke begynner jeg allikevel !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-09-10, 19:52 #28
Det har ikke med sol og sommer å gjøre da? Det meste "våkner jo til live da" - både det ene og det andre. ;)
Kanskje det er noen systemer hos deg også som fungerer bedre i varmen?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
01-09-10, 22:30 #29
jojo, her funker de fleste systemer best i varmen skal jeg si deg, men jeg har jo fulgt med nesten siden jeg starta med Levaxin og har alltid hatt en fluktur.
Og har håpt og trodd at det kom til å rette seg, særlig når jeg har forsøkt nye preparater.
D-vitamin er jo en årstidsvariabel og satte stor lit til det, men det bremset heller ikke fluktasjonene.
Jeg bruker jo et dataprogram (Polar ProTrainer5) og er ganske så petimetrisk med å få med alle daglige data. Jeg har mange år nå og kan ikke se at årstidene spiller inn.
Har sikkert gjort noe gærent i et tidligere liv eller noe vel ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-09-10, 08:02 #30
Du var ikke en rotte i 1349 du også vel? Det var en dame som sa til meg at hun måtte ha vært det en gang, i og med at alt mulig vondt skjedde henne.
Jeg skjønner godt at du blir usikker... Det er så mye motstridende signaler vi må forholde oss til ..
Det eneste jeg har å bidra med, er at de eneste gangene jeg har følt meg i maximal form og at hodet er klart som blekk, er når jeg har følt at binyrene har hengt med.. Og hvis binyrene har vært skrantne, har jeg måttet redusere i dose for å føle meg bedre...( det er den lille erfaringen jeg har) Det er vel slik at t3 ikke kommer inn i cellene uten hjelp fra cortisol?
Og min teori (så langt) at hjertet er meget sensitivt, og jeg lurer liksom på om for mye ft3 ute i blodbanen ( og ikke i nødvendigvis hjertecellene) gir høyere puls...Og videre at jeg blir lurt av høy puls, fordi jeg har lav kortisol..
Og selv om jeg har hatt lavt ft4, har hodet vært mye klarere med binyrene i orden...
Jeg har også lagt merke til, mht binyrer, at hvis jeg har gått litt for langt eller vært litt for fysisk aktiv, får jeg massivt brainfog dagen etter.. Ganske logisk egentlig da, men det er av og til jeg må minne meg på det.
Hva med å prøve litt binyrecelleekstrakter en stund? En merker jo fort effekt hvis det har effekt...
Lignende tråder
-
7-keto DHEA
Av Anisa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 1Siste melding: 20-06-10, 20:31 -
Øke første dag?
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 10-01-08, 17:57 -
Snart første kontroll
Av mio i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-07, 16:02 -
Første møte med enokrinologen...
Av Line i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 03-11-06, 19:27

Svar med sitat

Bokmerker