Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
21-08-10, 22:48 #1
Sv: Jeg har lett forhøyet TSH og "normal" T4 og T3, men har følt meg utbrent i lang
Hei,
takk for informasjon og forslag, jeg har ikke tatt anti-TPO og TRAS ennå, men skal ringe legen og be om at han sjekker de også.
Jeg begynte med 50µg D3, og følte at jeg fikk en veldig god virkning den første dagen, men effekten har avtatt siden. Jeg har lest mange steder at en skal være forsiktig med høye doser vitamin D, så derfor har jeg ikke økt fra 50µg. Men i denne artikkelen - http://www.integrativepractitioner.c....aspx?id=17868 - kan en lese at noen trenger opptil 8000IU (200µg) for å øke serumverdiene. Øvre grense har de satt til 10000IU (250µg).
Så skal øke gradvis og se hvor høyt jeg må for å føle den samme effekten som første dagen.Jeg har lett forhøyet TSH og "normal" T4 og T3, men har følt meg utbrent i lang tid
"...be the change you wish to see in the world" - (Mahatma Gandhi)
-
21-08-10, 23:03 #2
Sv: Jeg har lett forhøyet TSH og "normal" T4 og T3, men har følt meg utbrent i lang
Ja, man skal høre (læse) meget før ørerne falder af...
Frygten for overdosering stammer mest fra gamle dage, hvor D2-vitaminet ("rotte-vitamin") var mest brugt fordi D3 var alt for dyrt at fremstille (mindst profitgivende) til massebrug. Du kan finde en hel del D-kommentarer og interessante links i underforummet D-vitamin.
Jeg selv bruger kombinationen D3&K2-vitaminer med 1000 IU/D3/dag om sommeren, 2000 IU/dag om vinteren og op til 10.000 IU/dag under influenza-epidemier (jeg har ikke haft influenza så længe jeg kan mindes).
Velkommen Peelgrim (forresten, er du en herre eller en lady
)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-08-10, 23:10 #3
Jeg har lett forhøyet TSH og "normal" T4 og T3, men har følt meg utbrent i lang tid
"...be the change you wish to see in the world" - (Mahatma Gandhi)
Lignende tråder
-
"normal" T3 - bytte til Armour??
Av serena i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 16-06-09, 19:51 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker