Side 7 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Blondies bok

Jeg tror stressmestring er vesentlig. Å ikke kreve for mye av meg selv, ha mulighet, så langt det går, til å sette på bremsene og roe ned når tempoet går for høyt. Eventuelt jobbe aktivt med strssmestring via ting som Qi Gong, yoga eller oppmersomhetstrening/mindfulness. Bruker du disse verktøyene, kan du oppleve å få ekstra energi etter en liten med en av disse aktivitetene.

Gjøre grep som å unngå mennesker som stjeler energi, om du kjenner slike. Unngå situasjoner som stjeler for mye energi uten å gi deg noe tilbake. Roe ned, ha små fredlige økter, de kan være kjempekorte eller lengre, hvor du søker bevisst ro og hvile. Gjør ting som gir deg gode følelser. Tenke litt på hva som er bra og ikke bra i den situasjonen du er i, akkurat nå. Du må kort og godt være litt egosentrert, med mål om å bli bedre!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Gjøre grep som å unngå mennesker som stjeler energi, om du kjenner slike. Unngå situasjoner som stjeler for mye energi uten å gi deg noe tilbake. Roe ned, ha små fredlige økter, de kan være kjempekorte eller lengre, hvor du søker bevisst ro og hvile. Gjør ting som gir deg gode følelser. Tenke litt på hva som er bra og ikke bra i den situasjonen du er i, akkurat nå. Du må kort og godt være litt egosentrert, med mål om å bli bedre!
    Takk for svar.
    Vi kjenner vel alle en "energityv", eller to Tror mange kvinner har mye å hente på å være mer ego. Jeg har klart å ha meg selv i fokus ganske bra i sommer synes jeg. Men jeg har mye å hente på avspenning. Kjenner du til noen gode kilder til avspenningsteknikker å lese på på nett? Lite kurstilbud her hvor jeg bor dessverre.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Blondie

Jeg vet du er skeptisk til hc- og det var/er jeg også. Men om jeg virkelig skal anbefale en binyrestøtte, vil det være denne. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg begynte, selv om jeg var superskeptisk til å begynne med. For meg var det en modningssak, det måtte ligge og kverne i bakhodet en stund. Tok vel tre mnd fra jeg fikk resepten til jeg benyttet den. Jeg jobber nå 100 % men var egentlig innstilt på å sykemelde meg for første gang denne høsten, så det er takket være hc og pregnelolone at jeg jobber.

Det beste er sikkert likevel å klare løpet på egenhånd, om man orker og har helse til det. Tar du pregnelolone da? Jeg fikk en ganske betydelig ekstraeffekt av det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Hei Blondie

Jeg vet du er skeptisk til hc- og det var/er jeg også. Men om jeg virkelig skal anbefale en binyrestøtte, vil det være denne. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg begynte, selv om jeg var superskeptisk til å begynne med. For meg var det en modningssak, det måtte ligge og kverne i bakhodet en stund. Tok vel tre mnd fra jeg fikk resepten til jeg benyttet den. Jeg jobber nå 100 % men var egentlig innstilt på å sykemelde meg for første gang denne høsten, så det er takket være hc og pregnelolone at jeg jobber.

Det beste er sikkert likevel å klare løpet på egenhånd, om man orker og har helse til det. Tar du pregnelolone da? Jeg fikk en ganske betydelig ekstraeffekt av det.
    Jeg begynner nok å lande på det etterhvert jeg også. Nei, jeg tar ikke pregnenolone, men er veldig fristet.

Satt lenge å snakket med overlege på min arbeidsplass i kveld. Hun vil gjerne ha meg på HC og fikser resept til meg. Skal tenke over helga, men ikke lengre. Hun er meget erfaren lege og hadde aldri hørt om thyroid. Var veldig interessert i dette og syntes det var spennende.

Godt å høre at du er fornøyd, Berit. Lettere å ta valget da

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Avspenning: legen Andries Kroese har skrevet "Stress" bok og CD på norsk, Norli har den. Les mer om boka i denne tråden

Jon Kabat-Zinn, også lege, har skrevet en rekke bøker og CD'er. Noen av bøkene hans finnes på norsk. Vil særlig anbefale boka "Akkurat nå" . Noen av bøkene er skrevet for helsevesenet, og kan være tyngre, jeg synes "akkurat nå" er passe, og du kan lese små biter om gangen.

Skal forsøke å huske og spørre hun jeg går til på kurs om en liste på CD som hun anbefaler.

Når du blir litt viderekommen og klarer deg på egenhånd , kan rene naturlyder på CD være et fint hjelpemiddel, lyden av vann, fugler osv.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitter med kroppstemperaturskjemaet fra legen (for å vurdere thyroidea (som er død) og binyrefunksjon) og ser ut som et levende spørsmålstegn...
    Ikke vanskelig å forstå når jeg skal måle, det er jo utførlig presisert, men hva skal man forstå ut av dette? Jeg har lest flere steder på nett, men skjønner like lite. Noen som kan hjelpe meg?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Hei!
    Ikke sikkert jeg har forstått riktig hva du spør om, men generell lav tempr ved hypo, men det vet du jo.
    Når det gjelder binyrene, vil en for lav produksjon der virke inn på tempr.
    Det er mange som tar tempr. 3 ganger daglig i en uke - til samme tidspunkt.
    Når en dag er ferdig, tar du gjennomsnittet av de 3- målingene.
    Ideelt skal dagene lande med samme gjennomsnittstempr.
    Hvis det er avvik på mere enn 0,3 grader, er det tegn på at binyrene sliter.(mener det var 0,3).....
    (Husker jeg ikke helt feil, er dette Dr. Rhind)
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Hei!
    Hvis det er avvik på mere enn 0,3 grader, er det tegn på at binyrene sliter.(mener det var 0,3).....
    (Husker jeg ikke helt feil, er dette Dr. Rhind)
    Joda, det er binyrene jeg tenker på. Jeg har alltid hatt lav kroppstemperatur, men det siste året har jeg hele tiden vært nærmest subfebril (37,4-38) hele tiden. Dette bekymrer meg litt, siden jeg ikke skjønner hvorfor?

Skal morgentemperaturen regnes inn i snitt temperaturen?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Ja, mener morgentempr. skal være med.
    Når det gjelder for høy temp. hadde jeg "ofte" for høy før jeg fikk medisiner, selv om det ikke rimer med hypo.
    Er flere her som har hatt det samme, Yvette bl. a., mener jeg.
    Fortsatt kan jeg ha perioder der morgen temp er 37,8(og 38,4 om kvelden), og det stemmer lite med 35,8-til 36,2 som den også har levd med.
    Jeg har aldri diskutert dette med leger, for regner med at jeg da hadde hørt jeg hadde hatt virus eller ett eller annet....
    Men det skjer...kroppene våre kompenserer kanskje fra ""kulden"" en gang imellom.
    Jeg har bare erkjent at slik er det, uten noe mere.
    Men det er sikkert noen som har en medisinsk forklaring på det?!!
    Vi har så mange og ulike/varierende symptom at ikke noe forundrer meg!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Intresssant det dere nevner om temperaturen. Jeg har egentlig bare gått ut fra at Lavt stoffskifte fører til lav morgentemp. - og ikke tenkt mer over det.
    Så dere rykker litt i grunnvollene mine
    Og det er flott ! Man har ikke godt av å tru noe for lenge av gangen !

Men jeg syns det er underlig.
    Noen ting må jo klargjøres.
    Hadde dere den temeraturen før behandlingsstart ?
    Hvis den kom etter behandlingsstart vil jeg jo se det som et tegn på at behandlingen fungerer - iallfall på det området. Til og med overfungerer ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 7 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn