Har vært som en virvelvind på nette etter Magnesium. Mye kan tyde på at dette er ett av mine problemer. Grått hår, unormal svetting, kramper, tremor, tretthet, muskelsvakhet, langvarig diare....

Jeg har helt glemt å nevne at jeg på egen hånd tok Kenny De Merleir sin urintest på LGS (leaking gut syndrom). Kjøpte to for å være helt sikker. Tok testen 2 ganger med 14 dagers mellomrom. Begge testene hadde moderat utslag (midt på treet- positiv). Kom over testen i forbindelse med utredningen av postrivalt tretthetssyndrom (ME). Denne testen måler H2S i urin. Det vil si utskilt hydrogensulfid (gift) fra tarmene. Gift som dannes pga. ufordøyde proteiner i tarmen. Dette lekker over i blodet, renses i nyrene og vips, så kan man teste for om din kropp er forgiftet(kort fortalt). Tok sevsagt denne testen med til min lege, men han hadde ikke hørt om lekk tarm engang han stakkar. Jeg ble så forfjamset at det bare ble med dette. Jeg vet i hvertfall at giften H2S er observert i min urintest, og det betyr at tarmene ikke fungerer optimalt. Dette vil jo muligens også være en eventuell årsak til at enkelte stoffer ikke tas opp i kroppen.

Takk takk Anisa, du jobber hardt! Man finner jo det meste HER på forumet jo. Gikk inn på Mega Magnesium og leste hva den skulle hjelpe mot. Kunne jo like godt hett BerKath's Magnesium. Det blir å handle Magnesium....

Phantom Taste har jeg ikke hørt om før. Men noe er det. Jeg sitter flere timer uten å drikke eller spise, men det produseres altså hele tiden denne surbitre smaken. Surhet produserer vel også spytt, så det blir liksom en vond sirkel. Produserer jo snart mere spytt enn urin! Når det gjelder insulin og resistens, så kan jeg nevne at de på sykehuset fant mitt blodsukker på morgenen litt merkelig. Det var litt høyt for så å bli normalt. Min kone har diabetes type 1 og vi har i ettertid sjekket blodsukkeret hjemme også. Det rare er at blodsukkeret ofte er moderat høyt når jeg står opp for plutselig å bli normal. 7-8 (er ikke sikker på enheten).