Hei Troj og takk for en flott samling med informasjon. Dette med testosteronmangel er interessant. Jeg har også en BMI < 25, og har alltid hatt det. Er forresten også høy (1.93cm/familiært - men jeg ble minst). Metabolsk syndrom er ikke det første man tenker på hos meg vil jeg tro ut fra det jeg kan lese andre steder.

Jeg har ført opp Testosteron og SHBG på ønskelisten for blodprøver.

Finner ikke frie biologiske testosteron i listen over blodprøver som kan tas....

Når det gjelder Magnesium, så fikk jeg bakoversveis av symptomene. I den listen ligger mye av mine problemer. Spesielt dette med kramper og tetani (tremor). Fikk i 1994 diagnosen dystoni (som er tremor). Plages mye med tremor i nakke og rygg. Til tider også innvendig. Kjenner liksom hele kroppen disser. Utpreget i spesielle stillinger. Sittende litt foroverbøyd. Er også en del plaget med kramper i spiserrøret..... Det står der alt! hmm...

Hvis man leser om tetani, så ser man også at ionisert Kalsium kan ha sammenheng. Magnesium og ionisert Kalsium er ført opp på listen!

Tusen tusen takk! Dette var meget interessant.

Andre spesielle symptomer som jeg ikke finner andre steder er at jeg plages med en sur smak (svak sitron) i munnen. Skulle tro det var magesyre, men jeg plages ikke med smerter i spiserør eller heshet som ville vært "vanlig" med syrereflux. Innbiller meg av og til at spyttet mitt produseres surt.. Noen som har hørt om dette?

Dette med reflekser for når man må på do har aldri vært normalt med meg. Når jeg må på do er det fordi jeg holder på å sprekke. Dette har medført at jeg kan urinere nesten 2 liter i slengen. Ikke bra. Må jo ha en blære som ligner en fotball. Gjelder forresten også bommelibom. Det medfører selvsagt forstoppelser. Det virker som om de normale signalene for dette er skadet/defekt/signalmangler(stoffer). Dette har vært slik så lenge jeg kan huske.

Seig svette og lite svetting. Virker som jeg kan svette mere igjennom hendene enn ellers på kroppen. Minner om tynn vaseline... Seigheten er værre når jeg har dårlige perioder.

Vel... da ble det pause igjen..... så skal jeg finne på mere.