Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Hybrid View
-
17-08-10, 16:22 #1
Sv: Info til lege og Armour/Erfa/kombinasjonsbehandling
Jeg anbefaler ikke å bruke Thyreoideaforeningens info om Armour, den kan leses veldig negativt. Jeg anbefaler deg å gå inn på ERFAs hjemme sider, se pilleboks på forsida av forumet. Gi denne til legen.
Tror du kan finne info på STTMs hjemmeside ett eller annet sted om opptrapping av thyorid. Men det handler om sunn fornuft og lytte til kroppen! Du skriver at du bruker 150 mg levaxin og 20 mg liothyronin. Da er det tilsvarende ca en tablett på 125 mg ERFA pluss en halv eller trekvart 60 mg ERFA. Sånn løselig.
Sannsynligvis trenger du mer thyroid enn du brukte da du gikk på levaxin. De fleste rapporterer om det. Det kan være lurt å ikke gå rett på full dose thyroid. Kanskje starte på 60 til 125 mg i et par dager og kjenne hvordan det oppleves. Så kan du jo økte langsomt derfra. Men ikke for langsomt, slik at du blir veldig hypo. Siden kroppen din allerede kjenner til T3 i form av tabletter, kan det hende det går ganske greit for deg å komme opp i en dose på ca 150 -170 mg thyroid. Men så bør du jo være oppmerksom på symptomer på både å være hyper og hypo. Sannsynligvis må du jobbe deg både litt over og litt under før du finner rett dose.
Lykke til!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-08-10, 15:32 #2
Hei Ruth og tusen takk for svar.

Jeg hadde allerede bedt NTF om å sende info, men jeg sa til henne at det sikkert kunne leses negativt. Ga henne samtidig linken du ga meg.
Jeg var blitt lav igjen, og det kom ikke som en overraskelse sånn som jeg føler meg.
Hun ga meg resept på 175 mcg Levaxin i påvente til hun får satt seg inn i dette med Armour/Erfa. Hun skulle ringe meg snart. Hun skulle også sjekke om å få dette på blå respept, men det går vel ikke?
Det er så godt å ha en lege som tar en på alvor!
Ser fram til å bli bedre snart og kanskje veldig bra etter en stund.Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
18-08-10, 16:51 #3
Lignende tråder
-
ERFA på ARMOUR resept i TRONDHEIM?
Av Vilje i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 4Siste melding: 06-04-10, 21:51 -
Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 28-06-07, 10:20 -
Info. om Armour!
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 07-11-06, 21:11 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02

Svar med sitat

Bokmerker