Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
29-07-10, 19:03 #1
Sv: Tull og Bal(l)der!!
Jo, man ser utelukkende på TSH i store deler av Helsevesenet. De har lært det slik, og føler sin ære i å utføre jobben sloik de har lært den.
Hvem gjør ikke det ?
Hvem har de lært den jobben av da ?
De som produserer og selger det preparatet som er "best".......?
Og, det er vel nettopp av erfaringer fra insulin-behandling og preparatbruk man tror at det er overførbart til stoffskiftebehandliing.
Men det er ikke noen likhetstegn her !
Man hevder også at det ikke finnes insulinbrukere som vil gå tilbake til "grise-insulinen" - og det skal liksom insinuere at å bruke hormoner fra Tyroid produksjon er tull.
Det kommer nok overraskende på d'herrer, men det finnes faktisk de som synes at biologisk insulin er bedre.
Bare man følger litt med i hva pasientene foretrekker.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-07-10, 16:11 #2
Jeg vil også tillegge: De utfører jobben slik de lærte den, og legger paradoksalt nok sin ære i dette, selv om det er lovpålagt å holde seg oppdatert og informert ift. utvikling og forskning..

Forskning rundt tsh og stoffskiftesykdommer er jeg ikkeveldig oppdatert på,men det er jo tydelig at noen leger har skjønt tegninga, og derfor ikke er opptatt av tsh verdier.. Det jeg ikke skjønner,er hvorfor ikke ny og oppdatert kunnskap sprer seg fortere i behandlermiljøene.. Men, jeg er vel for naiv antar jeg, stoffskiftesyke er en svak sårbar gruppe i et samfunn opptatt av inntjening av penger..
-
30-07-10, 17:10 #3
Er enig i poenget Jeanette - jeg burde jo tenkt på det.....
Er godt noen passer på
Man skulle jo tro at slike faglige oppdateringer kom først til behandlerene, men slik ser det ikke ut !
Har man ikke egeninteresse og driv nok til selv å oppdatere seg ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-07-10, 20:02 #4
Egeninteresse og driv blandt behandlerne, ja, det er også et viktig poeng!
Jeg syns ikke jeg ser helt det store engasjementet..
-
30-07-10, 20:55 #5
Det jeg reagerer på er at min lege på Balder, var den TSH rytteren! Jeg var plutselig svært overdosert, hvem blir det på 5 uker da? med liten doseøkning? Til så å lese dette intervjuet med en lege på nettop Balder utalle at : Dette skyldes at TSH ikke er et pålitelig mål for hvordan skjoldkjertelen fungerer! Jeg vil da påstå at her driver de med dobbeltmoral. Hvorfor skal TSH være et pålitelig mål hos meg, (noe det ikke er), for så å ikke være det hos andre?
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
30-07-10, 21:26 #6
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker