Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Tull og Bal(l)der!!

Kommer vel "et bevis" på at Balder får skrive ut Thyroid uten at endoene slår ned på dem, men det sies jo at de da måtte medisinere etter TSH.
    Alle de indremed./endoer jeg har møtt lever etter TSH-regimet.
    Jeanette...det er det du blir utsatt for....den nærmer seg 0.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Jeanette!!

Vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte av det der... Velger i første omgang å le av det

Har på følelsen at dette er "spill for endokrinolog galleriet" og at "problemet" kan la seg løse ved å ta en prat med legen, så fremt vedkommende er et menneske og ikke er robot.

Uansett- stort minus i boken til legen og til Balder!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Min TSH er på 0.07. Legen på Balder har en klokketro på at når jeg blir riktig dosert vil det skje noe med TSH. Har vært overdosert en stund og siger langsomt nedover til forhåpentlig rett dose. Jeg kommer til å vise frem hva Louise Koren Dahll på Thyreoideaklinikken skriver om TSH og Armour.. Og kommer ikke til å følge en annen protokoll enn mitt eget beste. På eget ansvar Det er skrullete, men også skremmende. Om du var en dott, Jeanette, ville han kjørt deg i senk for å få TSH i mål. Akkurat som de andre fjøsnissene vi har vært borte i
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard

Enig med deg, Ruth! Vet ikke om vi har samme lege for jeg lever ennå i (den sikkert naive) tro på at legen min ikke er så opptatt av TSH, men jeg kommer også til å dra mailen fra Louise Dahl opp av lomma om det skulle bli problemer. Veldig glad for den mailen!!

Here's an article about a study from the British Medical Journal that concluded

"It is clear that serum thyroid hormone and thyroid stimulating hormone concentrations cannot be used with any degree of confidence to classify patients as receiving satisfactory, insufficient, or excessive amounts of thyroxine replacement" and then goes on to say "Further adjustments to the dose should be made according to the patient’s clinical response" .

http://www.holtorfmed.com/index.php?...ads&file_id=14

(Hentet fra facebook siden til coalition for better thyroid care)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Her overrasket faktisk fastlegen min meg positivt. Jeg har vært, og er, usikker på hvor oppdatert han er på stoffskiftesykdom. Men da jeg var hos han sist (jeg er på levaxin og har ennå ikke kommet opp på full dose) så sa han at han først og fremst ville vurdere ut fra FT4 og legge mindre vekt på TSH.
    Han sa faktisk at hypofysen ville redusere TSH når den oppfattet at "det var nytteløst å slå en død hest"... og sannsynlig synke nedenfor normalområdet. Mens at HANS mål var å ha mitt FT4 opp mot 20. Så langt synes jeg det høres over all forventning bra ut. Og det gir meg håp om at jeg ikke skal bekymre meg for å komme i TSH-krangel med ham med det første iallfall.
    Så får vil heller se om det blir nødvendig med en levaxinkrangel. Iallfall ikke ennå.

Håper at du også får forståelse for at TSH IKKE er det samme som din helsemessige velvære.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard

For å understreke: Jeg mener selv at jeg er underdosert

Og jeg har tenkt å øke med 30 mg thyroid til; ca kl 15, nå tar jeg kl 07.30 og 11.30, men har følt men hypo på en eller annen måte en stund som nevnt. Ofte blir jeg veldig "sliten" utover ettermiddagene og kveldene, så tok 15 mg til allerede kl 15 i dag som en oppstart. Føles bra

Og hadde jeg vært en dott, så hadde jeg blitt superduperdårlig etter å følge regimet til denne legen.

Og dette er jo også et bevis på at man ikke skal stole på tsh når man står på thyroid!! Min tsh må bli null den, hvis jeg skal bli bra.

Det jeg ikke har nevnt, er at prøven ble tatt fastende på morgen, uten at jeg blir mere usikker på meg selv for det.

Og tusen takk kjæreste dere for svar.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Min TSH er på 0.07. Legen på Balder har en klokketro på at når jeg blir riktig dosert vil det skje noe med TSH. Har vært overdosert en stund og siger langsomt nedover til forhåpentlig rett dose. Jeg kommer til å vise frem hva Louise Koren Dahll på Thyreoideaklinikken skriver om TSH og Armour.. Og kommer ikke til å følge en annen protokoll enn mitt eget beste. På eget ansvar Det er skrullete, men også skremmende. Om du var en dott, Jeanette, ville han kjørt deg i senk for å få TSH i mål. Akkurat som de andre fjøsnissene vi har vært borte i

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Oj, hvor anstrengende! Utroligt, så meget magt man kan få, selvom man er idiot .. bare man er læge også.

Hvor er det godt, der findes undtagelser - her er lægen fra Aker:

https://www.stofskifteforum.dk/showt...verlege+Louise

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ha- ha! Jeanette, godt med humor, det hjelper
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Det kan tenkes at Balder er engstelig for ettellerannet, at noen skal kunne ta dem når pasientene er utenfor referanseområdet.....tanken har slått meg før.

Jeg var engang på et møte i lokallaget, og noen spurte hva TSH var hos de fremøtte, og av 13 så hadde 11 en TSH på 0,02.

Så i praksis så lar mange leger sine pasienter gå etter ft4 eller klinikken.

Jeg møtte en dame som sa hun gikk etter TSH, med en TSH på 0,01, og hun klarte ikke å forstå at man kunne gå etter ft4. Mulig hun begynte å tenke etter at jeg spurte henne. Hun trodde hun trengte en lav TSH men man må heller se på de andre tallene.
    De fleste av oss med lav TSH har nemlig ft4 innenfor referanseområdet og kan ikke kalles overdosert.

I gamle dager doserte man ofte slik at man fikk hypersymptomer, og så bakket man ned, det var en metode. Jeg prøvde engang å øke og måtte opp en del før pulsen gikk til 80 fra den vanlige 72 så jeg hadde mye å gå på selv med en TSH på 0,02...

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

For å understreke hvor feil denne legen tok, så har jeg trappet opp til 30 mg til kl 14.30, står nå på 3 G Thyroid, og nesten alle symptomene jeg har hatt er borte. Tar binyreprøver i dag, for å sjekke at de er med på leken, og kommer nå til å vente og se om formen fortsetter å bli bedre

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Side 11 av 42 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142 Siste

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker