Viser søkeresultater 1 til 10 av 415
Hybrid View
-
26-07-10, 05:15 #1
Sv: Svar på binyrestatus er kommet...
Hei Jeanette - prøvene dine er en smule bedre enn mine men selv med det vill e ikke Balderlegen gi meg Cortef (eller DHEA for den saks skyld) så håper du har en annen lege enn meg. For min del er jeg ferdig med hele Balder etter at de klarte å belaste meg 350,- for å sende svar på noen blodprøver (de ikke hadde klart å analysere) etter allerede å ha betalt 1100,- for konsultasjonen og 150,- for blodprøvene - det var for drøyt.
Jeg har bestilt cortef fra gunndas link
X tummerna for deg i dag!
H
-
26-07-10, 10:11 #2
Tusen takk til dere alle for støtte og svar, det setter jeg utrolig stor pris på.

Jeg vil veldig gjerne ha linken din gunnda!
Jeg prøver også Balder og ser hva jeg får ut av det...
Ellers er også jeg stort sett ferdig der..
Jeanette
-
26-07-10, 12:10 #3
Hei!
Så bra du har fått svar, Jeanette!
Jeg synes du burde få kortison med disse svarene.
Mine prøvesvar fra Balder (og Aker regner jeg med. Husker ikke ref men husker at legen nevnte at øvre grense var 27) er
13.8
8.1
5.5
0.8
Jeg fikk umiddelbart kortison med disse svarene. Ba egentlig ikke om det selv en gang. Jeg har jo egentlig litt "bedre" svar enn deg til og med. I tillegg målte jeg 50 på kortisol i døgnurin (ref 45-275). Tror mulig at dette støttet opp under cortef behandling, for legen sa at spyttprøvene ikke var så forferdelig ille i seg selv.
Gunnda, kan jeg be deg om at du sender linken til meg også? Jeg har akkurat begynt med cortef og kommer til å gå tom en stund før legetime 20. august. 50 piller holder ikke så lenge! Var det forresten ikke et annet tilsvarende merke som fantes, men som ikke var like dyrt? Mener å huske å ha lest det et sted her på forumet.
Har ikke merket voldsom effekt av Cortef ennå (går kun på 10 mg- er under opptrapping), men jeg merker litt, og det er fantastisk deilig
Tenker som Ruth skrev i en annen link, at jeg selv om det er pes og leit slik situasjonen er, så er jeg utrolig takknemlig for å få prøve både Erfa og Cortef. Håper jo å kunne gå av Cortef'en om seks mnd, men den tid, den sorg....
-
26-07-10, 16:11 #4
-
26-07-10, 16:24 #5
Hydrocortisone Roussel 10 mg fra Sanofi Avensis er under halv pris av Cortef. Virker like bra som Cortef på meg! Viktig å sjekke på apoteket, noen apotek selger dem for en mye høyere pris, uvisst hvorfor. Jeg betaler ca 127-130 kr pr pakke, 25 stk 10 mg tabletter i pakken, altså det sammen som Cortef som har 50 stk 5 mg. Det er reg fritakresept. Jeg bestiller ca 15 esker i slengen, for apoteket har meg som eneste kunde på dette preparatet, så på den måten er det lettere for dem. Bestill i så fall i god tid før du går tom!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-07-10, 16:24 #6
Jeg har også alltid betalt rundt 129 kroner for Roussel på Apotek 1. På lørdag da jeg hentet ut en ny ladning, stusset jeg over at jeg betalte såpass mye. Sjekket da jeg kom hjem: Jo, nå koster de 176,50 pr pakke.
Sjekket med apoteket i dag da jeg var innom byen, og jo, det stemmer, det er den nye prisen. En prisstigning på nesten 37%. Frekt, er det! 
Gunnda, hvor mye betaler du der du handler? Inkl frakt?
Rufus
-
27-07-10, 18:32 #7
Vanlig hydrokortison på 20 mg tabletter bør kunne skrives ut på blå resept av legen. Litt mer kjelkete å dele, siden dosen er så stor, men eventuelt kan de kanskje kombineres med 10 mg betalt fra egen lomme?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker