Viser søkeresultater 1 til 10 av 415

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Nedtrapping av cipralex.

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Har brukte både cippen og efexor, og mange andre jeg ikke husker. Har gått på antidepp i over ti år. De har aldri hjulpet meg, ble aldri kvitt deppen. Og i tillegg, fikk jeg matvare allergi, tålte ikke fisk, div grønnsaker, og div frukter. Men da jeg kuttet ut antidepp i fjor sommer, har mye av matevareallegien forsvunnet. Da jeg gikk på disse medisinene, spiste jeg mye dårlig mat, fordi det var de jeg tålte. Og da økte vekte. Men nå kan jeg spise mer sunnere mat, noe som gjør at vekten har redusert seg litt. Brukte ganske langt tid på sep. Ca 1-2 mnd på halv dose, før slutt. Økte samtidig dosen på lev. Og merket allerede da, forbedring i humør og psyken.
    Dumme leger, psykologer, og andre off instanser, som ville tvangsinnlegge meg, og dope meg ned!!! Hadde det vært grunn til det, men det var det jo ikke.
    Utrolig trist å høre Helgemann... Alle de symptomene vi får av feilbehandling, som det i tillegg gjøres nye tiltak som kanskje også er feil ut i fra..

Fantastisk... (sarkasmen tok meg..)
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Men om de lærer? NOPE!!!

Nå for tiden sliter jeg, både mentalt og psykisk. Og da ba jeg kontakt personen min, innenfor psykiatrisk hjemmetjeneste, om hjelp. Det første han foreslo, var medisiner og evt innleggelse, pluss ansvarsgruppe møte, og innkalling til legetime. *ARGH*

I stede for å sette seg ned, og høre på det jeg har å si, hva jeg sliter med; så er det med en gang, stress og kav, og masse planer. Hvorfor kan de ikke bare være der for meg, i stedefor å tenke møter, medisiner og innleggelse????? *SUKK*

Psykiatri handler vist bare om innleggelse og medisiner....

tilbake på Jeanette78

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Huff, så trist. Så klart - dytt inn en pille er så lettvint. Og kanskje virker det. Jeg har dessverre det inntrykket at som regel så undertykker man symptomene i stedet for å gjøre noen friske.
    Da jeg trodde at jeg var deprimert fant jeg ut at det i de fleste fylker finnes depresjonsmestringskurs. Kanskje dette kan være noe for deg - om du ikke allerede har vært borti det, altså?
    http://www.helsedirektoratet.no/psyk...g__kid__241104
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Huff, så trist. Så klart - dytt inn en pille er så lettvint. Og kanskje virker det. Jeg har dessverre det inntrykket at som regel så undertykker man symptomene i stedet for å gjøre noen friske.
    Da jeg trodde at jeg var deprimert fant jeg ut at det i de fleste fylker finnes depresjonsmestringskurs. Kanskje dette kan være noe for deg - om du ikke allerede har vært borti det, altså?
    http://www.helsedirektoratet.no/psyk...g__kid__241104
    Den har jeg tatt, ja!

Veldig bra kurs, hadde veldig god utbytte av den.

Men takk for tipset! Har du tatt den?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Den har jeg tatt, ja!

Veldig bra kurs, hadde veldig god utbytte av den.

Men takk for tipset! Har du tatt den?
    Nei - jeg føler foreløpig ikke lenger behov da så godt som alle depresjonssymptomene mine forsvant samtidig som jeg fikk medisin for stoffskiftet. Jeg var nok heldig som fikk begynne tidlig nok til at stoffskiftemedisinen faktisk virkert fort på psyken.

Men jeg skal ha det i tankene dersom jeg får en nedtur igjen.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Nei - jeg føler foreløpig ikke lenger behov da så godt som alle depresjonssymptomene mine forsvant samtidig som jeg fikk medisin for stoffskiftet. Jeg var nok heldig som fikk begynne tidlig nok til at stoffskiftemedisinen faktisk virkert fort på psyken.

Men jeg skal ha det i tankene dersom jeg får en nedtur igjen.
    Da er du heldig. Har slitt med psyken fra tidlig ungdom, og frem til nå. Blir mange år det. Sånn ca 20 år, pluss/minus.

Vil ellers anb alle som sliter med depp, om å prøve KiD kurs ( Kurs i mestring av Depresjon). Hadde stor utbytte av det.

Finnes mer på denne siden:

http://www.psykiskhelse.no/index.asp?id=27084

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker